مشهد؛

فاز نخست زائرشهر رضوی در ماه مبارک رمضان افتتاح می شود

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: فاز نخست زائرشهر رضوی در نیمه ماه مبارک رمضان افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،  قهرودی در بازدید از زائرشهر رضوی گفت: زائرشهر رضوی با هدف ارائه خدمات ویژه و ارزان قیمت به زائران کم درآمد در حال احداث است تا اقدامی مهم و بی‌سابقه را برای حل مشکل اسکان میهمان کم درآمد حضرت امام الرئوف علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) انجام دهد.

وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۲۷ میلیون زائر برای کسب توفیق زیارت بارگاه منور رضوی به مشهد مقدس سفر می‌کنند و بخش عمده‌ای از آنان را طبقات کم درآمد و متوسط جامعه هستند، گفت: مقوله اسکان زائران یکی از معضلاتی بوده که مشهد مقدس سال‌هاست که با آن مواجه بوده و بدون شک یکی از اساسی‌‏ترین مشکلات زائران در این شهر است.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌ها و تاکیدات جدی حجت الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی ساماندهی و فراهم آوردن شرایط اسکان مناسب برای زائران بویژه قشر کم درآمد جامعه است و آستان قدس رضوی در رویکرد جدید و با دستور مستیم تولیت در این عرصه تن‌ها به شعار بسنده نکرده و در عرصه عمل گام برداشته است.

خاکسار گفت: زائر شهر رضوی در فاز اول ظرفیت اسکان حدود ۶ هزار زائر را دارد و با اتمام هر ۳ فاز حدود ۲۰ هزار زائر را در خود اسکان خواهد داد.

وی گفت:در بحث پارکینگ برای خودرو‌ها و با توجه به معضلات کمبود پارکینگ به ویژه در هسته مرکزی شهر فضای کافی و مناسب برای پارک خودروهای شخصی زائران در زائر شهر رضوی نیز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه حضور مردم برای موفقیت در هر امری یک اصل کلیدی است گفت: در مسیر تسهیل زیارت نیز این حضور بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

انتهای پیام//ا. ج

برچسب ها: زائر ، رضوی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار