کره شمالی دست داشتن در حملات سایبری را رد کرد

معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل گفت اینکه حملات سایبری اخیر با ویروس موسوم به واناکرای WannaCry به کره شمالی نسبت داده شود، بسیار مضحک است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری رویترز ، کره شمالی روز جمعه مرتبط دانستن حملات سایبری اخیر در سرتاسر جهان به این کشور را "مضحک" توصیف کرد.

معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل روز جمعه در اظهاراتی گفت اینکه حملات سایبری اخیر با ویروس موسوم به "واناکرای WannaCry به کشور وی مرتبط و نسبت داده شود، موضوعی بسیار "مضحک " است.

شرکت های سیمنتک Symantec و کاسپرسکی Kaspersky که از بزرگترین شرکت های تولید نرم افزارهای آنتی ویروس هستند روز دوشنبه گفتند بخشی از کد یک نسخه قبلی ویروس واناکرای، در برنامه هایی که گروه لازاروس از آنها استفاده کرده است.

کیم این ریونگ، معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل در یک کنفرانس خبری گفت "در مورد حملات سایبری اخیر، مرتبط کردن جمهوری دمکراتیک خلق کره با این حملات، کاملا امری مضحک است، هر بار که یک اتفاق عجیب روی می دهد، آمریکا و نیروهای متخاصم به صورت کاملا کلیشه ای کارزاری پر سر و صدا علیه کره شمالی به راه می اندازند."

بد افزار باج گیر "واناکرای" رایانه افرادی که نمی پذیرند ظرف مدت یک هفته مبالغ 300 تا 600 دلار را بپردازند، به بلوکه شدن تهدید می کند.

یک گروه سه نفری از کارشناسان انفورماتیک که اهل کشور فرانسه هستند روز جمعه گفتند روشی برای نجات آن دسته از اسناد سیستم عامل ویندوز که به واناکرای آلوده شده اند یافته اند.

بدافزار باج گیر واناکرای تاکنون 300 هزار رایانه را در 150 کشور جهان آلوده کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار