ردپای گروه هکری لازاروس کره شمالی در حمله سایبری باج‌افزار "واناکرای"

شرکت‌های سایبری "سیمانتک" و "کسپرسکی" از احتمال ارتباط گروه هکری لازاروس کره شمالی با حمله سایبری سراسری اخیر خبر دادند.

ردپای گروه هکری لازاروس کره شمالی با حمله سایبری باج افزار
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری دیلی استار؛ شرکت‌های سایبری "سیمانتک" و "کسپرسکی" تحقیقات فنی خود را برای کشف رابطه گروه "لازاروس" – یکی از گروه‌های هکری منتسب به دولت کره شمالی- با حمله سراسری اخیر به رایانه‌ها در کشورهای مختلف جهان را آغاز کرده اند.

باج‌افزار "واناکرای" (WannaCry) از روز جمعه به ۳۰۰ هزار رایانه در ۱۵۰ کشور جهان حمله کرده و با قفل کردن رایانه‌های شخصی و دولتی، مانع از دسترسی کاربران به اطلاعات شده است. این باج‌افزار با حمله به حساب کاربری افراد در ازای دریافت وجهی به شکل پول "بیت کوین" دسترسی مجدد کاربر به رایانه یا پس دادن اطلاعات را برقرار می‌کند.

شرکت‌های سایبری "سیمانتک" و "کسپرسکی" که از تولیدکنندگان عمده نرم افزارهای ضد ویروس در جهان هستند، روز گذشته اعلام کردند که برخی از کدهای موجود در "باج افزار" با کدهای هک قبلی گروه لازاروس مرتبط است.

با این حال، محققان کسپرسکی معتقدند تایید دخالت گروه هکری کره شمالی در این حمله سراسری بدون کسب شواهد بیشتر ممکن نیست.

گروه فنی هائوری کره جنوبی که مسئول رصد فعالیتهای سایبری پیونگ یانگ است، امروز سه شنبه از کسب شواهدی که مرتبط با کدهای لازاروس است، خبر داد.

گروه هکری لازاروس پیش از این، مسئول چندین حمله سایبری با بدافزاری از نوع "باج افزار" بوده است. حمله سایبری و سرقت بیش از ۸۰ میلیون دلار از بانک بنگلادش و همچنین حمله به شرکت فیلمسازی "سونی پیکچرز" پس از اکران فیلم "مصاحبه" که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را هدف قرار داده بود، به لازاروس منتسب هستند.

دولت کره شمالی تاکنون در ارتباط با حمله سایبری اخیر واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار