امير باقرى در دانشگاه فرماندهى و ستاد ارتش:

رزمایش‌های ما ترکیبی از همه دانش‌های نظامی است

معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اساسا آموزش یعنی ایجاد آمادگی و قابلیت در افرادی که قرار است نقش و مسولیتی را در یک سازمان به عهده بگیرند.

اموزش يعنى ايجاد امادگى براى پذيرش مسؤليتبه گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ محمد حسن باقری معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح در همایش سازوکار مهارت محوری تربیت و آموزش در نیروهای مسلح که صبح امروز پنجشنبه ٢٨ اردیبهشت ماه در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا برگزار شد، اظهار داشت: اساسا آموزش یعنی ایجاد آمادگی و قابلیت در افرادی که قرار است نقش و مسئولیتی را در یک سازمان به عهده بگیرند، لذا هرچه ما بتوانیم متناسب با نقشی که از فرد می‌خواهیم به او آموزش دهیم، همانگونه که ما خواسته ایم عمل می‌کند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در حال حاضر نظام آموزشی ما مبتنی بر دانستنی‌های ذهنی است تا توانستنی‌های عملی، بهمین خاطر بسیاری از فارغ التحصیلان زمانی که از دانشگاه بیرون می‌ایند کار بلد نیستند.

وى با بیان این که اگر نخواهیم خیلی بدبینانه نگاه کنیم بیشتر فارغ التحصیلان ما به صورت دانستى هاى ذهنى از دانشگاه خارج شدند، ادامه داد: همه فارغ التحصیلان ما در نیروهای مسلح قرار نیست بدنبال شغل باشند و از اول مشخص است که برای چه مسئولیتی به آن‌ها آموزش می‌دهیم، ما برنامه ریزی هایی را انجام داده ایم تا ببینیم هر فردی برای هر مسئولیتی که آموزش می‌بیند، چه توانمندی‌هایی لازم دارد تا همان را به او آموزش دهیم و مطمئن شویم که آن فرد در نیروهای مسلح با توجه به تنوع و حساسیت ماموریت کار خود را بخوبی انجام دهد.

معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح گفت: منظور ما از مهارت در آموزش چیزی جز این نیست که توانستن را با دانستن تلفیق کنیم و دانش او را به کار ببندیم.

امیر باقرى در بخش پایانى سخنانش خاطر نشان کرد: رزمایش‌های ما ترکیبی از همه دانش‌های نظامی است و یگان‌های ما در آن شرکت می‌کنند، اما بحث آموزش مهارت محور مربوط به فرد و ارتقای تخصص‌های فردی او است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار