بورس اوراق بهادار آمریکا دستخوش جنجال‌های سیاسی ناشی از برکناری مدیر سابق اف بی آی

­نگرانی سرمایه‌گذاران آمریکایی از جنجال سیاسی ناشی از برکناری مدیر سابق اف بی آی بازار اوراق بهادار این کشور را دستخوش نوسان کرد.

بورس اوراق بهادار  آمریکا دستخوش جنجال‌های سیاسی ناشی از برکناری مدیر سابق اف بی آی
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، افزایش مجادلات بر سر دلایل برکناری جیمز کومی، مدیر سابق پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) باعث شد تا شاخص سهام در بازار بورس نیویورک به شدت کاهش یابد.

ارزش شاخص سهام داو جونز، در ساعت پایان معاملات روز چهارشنبه بیش از 372 واحد افت کرده و به 20 هزار و 606 واحد رسید، که از افت یک و 78 صدمی حکایت دارد. شاخص سهام نزدک نیز 158 واحد سقوط کرده و به مجموع 6011 رسید.

سرمایه گذاران آمریکایی بیم آن دارند تا با تضعیف موقعیت ترامپ، او از اجرای وعده هایش در نظام اقتصادی کشور باز بماند. ترامپ ماه گذشته وعده داد اصلاحات بزرگی در نظام مالیاتی انجام داده و گام هایی در جهت کاهش مالیات در آمریکا بردارد. رییس جمهور آمریکا به دستیارانش دستور داد اقداماتی فوری برای کاهش مالیات بر درآمد شرکت‌ها از 35 درصد فعلی به 15 درصد انجام دهند. 

اما برکناری جیمز کومی از مدیریت اف بی آی جنجال بزرگی در آمریکا به راه انداخت. بک منبع نزدیک به کومی اظهار داشت رئیس جمهور آمریکا ماه فوریه گذشته از کومی خواست به تحقیق بر سر تماس های مایکل فلین، مشاور سابق ترامپ با مقامات روسیه پایان دهد.

پس ازاین جنجال،  موضوع دیگری در آمریکا بر سر زبان ها افتاد. بر اساس اخباری که روز دوشنبه اخیر منتشر شد، دونالد ترامپ در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، اطلاعاتی محرمانه در اختیار او گذاشته است. 

اینک سرمایه گذاران آمریکایی از آن وحشت دارند که افزایش رسوایی های سیاسی ترامپ به کاهش سرعت اصلاحات اقتصادی و مالیاتی، که ترامپ وعده آن را داده منجر شود و حتی به آغاز فرایند استیضاح رئیس جمهوری بیانجامد.


انتهای پیام


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار