کرمانشاه؛

فردا رایگان از موزه ها بازدید کنید

مسئول موزه‌های استان کرمانشاه گفت: بازدید از موزه‌های سراسر استان، فردا(28 اردیبهشت) رایگان است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛پیمان نعمتی با اشاره به وجود 12 موزه در سطح استان، گفت: از این تعداد سه موزه در دست مرمت و ساماندهی بوده، اما مابقی فعال است.

وی افزود: از مجموع این موزه‌ها چهار موزه "پارینه سنگی" و "خط و کتابت" تکیه بیگلربیگی، موزه "تاریخ و مردم شناسی" تکیه معاون الملک و موزه "صنایع دستی" واقع در دبیراعظم در شهر کرمانشاه قرار دارند.

مسئول موزه‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: بازدید از محوطه‌های تاریخی تاقبستان، بیستون و معبد آناهیتا که به نوعی موزه سرباز هستند نیز در این روز رایگان است.

نعمتی در ادامه در خصوص روند ساخت موزه بزرگ استان، با بیان اینکه ساخت ساختمان و بنای این موزه از سال 1354 شروع شده، گفت: بنا به دلایلی از جمله پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن هشت سال جنگ تحمیلی و دربرخی برهه‌ها بدلیل مشکلات اعتباری کار ساخت این موزه متوقف ماند.

وی افزود: مجددا از حدود 15 سال پیش کار ساخت این موزه از سرگرفته شد و دوباره به دلیل بحث‌های حقوقی و تعویض نقشه کار متوقف شد.

مسئول موزه‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه مدیریت استان و نیز مدیرکل میراث فرهنگی استان به جد پیگیر از سرگیری کار ساخت این موزه هستند، گفت: رد حال حاضر مشکل کار مربوط به بحث‌های اعتباری نیست و تنها بحث برطرف کردن برخی اشتباهات و ایرادات گذشته در ساختمان بنای این موزه مطرح است.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار