کرمانشاه؛

وضعیت فرهنگ و هنر در شان استان کرمانشاه نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: وضعیت کنونی فرهنگ و هنر استان در شان کرمانشاه نیست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حجت الاسلام  رحیم جعفری گفت:کرمانشاه پتانسیل های زیادی در زمینه تاریخ و تمدن و همچنین هنرهایی مانند نمایش، موسیقی، هنرهای تجسمی و ... دارد و جزو استان‌های اول کشور است و به علاوه مرکز منطقه غرب کشور هم هست، اما آنطور که باید از این استعدادها استفاده نمی‌شود.

به گفته این مسئول، اکنون بسیاری از استان‌های دیگر که مانند ما هم سابقه فرهنگی و هنری ندارند، دبیرخانه دائمی جشنواره های ملی و بین‌المللی را ایجاد کرده‌اند و از آن برای معرفی استعدادهای خود استفاده می‌کنند، اما کرمانشاه از سال 74 تاکنون جشنواره فیلم منطقه‌ای نداشته است.

جعفری خواستار حضور پررنگ‌تر استان در برنامه‌های ملی و بین‌المللی شد که نیازمند حمایت مسئولین استان است و در نهایت توسعه پایدار فرهنگ و هنری را برای کرمانشاه به همراه دارد.

وی از نبود پشتوانه مالی هم گلایه کرد و افزود: همدان برای دو جشنواره بین‌المللی بیش از دو میلیارد تومان اعتبار گذاشته که بخش عمده این اعتبار با حمایت مسئولین استانی تامین شده و ما از چنین حمایت‌های مالی خیلی بهره‌مند نیستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: البته کارهای خوبی ظرف چند ماه اخیر انجام شده و توانستیم با تخصیص 100 درصدی که در ایام پایان سال برای ما در نظر گرفته شد، خیلی از مشکلات و بدهی‌های چندین ساله ارشاد را تا حدودی پرداخت کنیم.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار