اهواز؛

فعال کردن کارگاه‌های فنی وحرفه‌ای برای کسب مهارت

احمد میدری از فعال کردن کارگاه‌های فنی وحرفه‌ای برای کسب مهارت های لازم توسط جوانان برای اشتغالزایی خبرداد.

فعال کردن کارگاه‌های فنی وحرفه‌ای برای کسب مهارتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ احمد میدری ،معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باتوجه به برنامه سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در تربیت نیروی کار بین المللی اجرایی شدن این تفاهمنامه که براساس نیاز بازار کار کشور عراق سبب تربیت نیروی کار طبق استانداردهای بین المللی شده و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان خوزستان خواهد شد.


احمد میدری در نشست با مدیران آموزشگاه‌های آزاد، کارآفرینان، مربیان، کارکنان و کارآموزان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اظهار کرد: اولین طرح دولت در دولت دوازدهم فعال کردن کارگاه‌های فنی وحرفه‌ای برای کسب مهارت های لازم توسط جوانان برای اشتغالزایی است.
وی با بیان اینکه  طرح‌هایی که در سال 96 پیگیری و به انجام خواهد رسید طرح کارورزی است عنوان داشت: افرادی که فارغ التحصیل دانشگاهی هستند در سامانه وزارت کار ثبت نام می کنند و کارخانه‌ها، شرکت‌ها و بخش خصوصی به این سامانه وارد شده و فرد یا افراد مورد نظر خود را برای اشتغال طبق مدرک تحصیلی و توانمندی افراد انتخاب می‌کنند.


معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از اجرای این طرح ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد فرهنگ به کارگیری نیروی‌های متخصص در واحدهای صنعتی و معدنی، ایجاد زمینه‌ای برای تقویت اعتماد به نفس و مهارت های لازم در فارغ التحصیلان دانشگاهی، انتقال یافته‌های جدید دانش و فن آوری به واحدهای صنعتی و معدنی با ورود فارغ التحصیلان جدید دانشگاه ها برشمرد.

میدری تاکید کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای باید رویکرد بین‌المللی داشته و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص بر اساس تکنولوژی روز و مطابق استانداردهای جهانی ارائه شود.

وی از ابتکار جالب اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در خصوص راه‌اندازی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد سیار در روستاها تقدیر کرد  افزود: باتوجه به پراکندگی روستاها درمناطقی مانند اندیکا و آبادان تاسیس آموزشگاه ثابت در روستا ها مقدور نبوده و ایجاد آموزشگاه‌های سیار برای ارایه آموزش مورد مردم این مناطق سازگاری داشته و باعث رشد و بالندگی در مناطق محروم می‌شود.


میدری با ابرازخرسندی از انعقاد تفاهمنامه با صنعت نفت خاطرنشان کرد: باتوجه به برنامه سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در تربیت نیروی کار بین المللی اجرایی شدن این تفاهمنامه که براساس نیاز بازار کار کشور عراق سبب تربیت نیروی کار طبق استانداردهای بین المللی شده و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان خوزستان خواهد شد.


معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درپایان گفت: باید بخشی ایجاد شود تا نیازهای بازار کار را بررسی و برای تدوین استانداردآموزشی منتهی به اشتغال پایدار به فنی و حرفه‌ای معرفی تا طبق نیاز دانش وعلم روز آموزش‌های مهارتی ارائه شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.