در 24 ساعت گذشته؛

مهار 2 آتش سوزی در خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: در 24 ساعت 2 آتش سوزی شهرستان‌های اهواز و حمیدیه مهار شدند.

مهار 2 آتش سوزی در خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان به وقوع آتش‌سوزی در کارخانه نئوپان شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی اشاره کرد و افزود: این حادثه‌ که حدود ساعت 15 روز گذشته (26 اردیبهشت ماه) رخ داد، با کمک شهرداری اهواز، شرکت مارون، شرکت لوله‌سازی و شرکت‌های توسعه نیشکر پایان یافت.

وی بیان داشت: این آتش‌سوزی مهار شده ولی عملیات خنک‌سازی همچنان ادامه دارد.
حاجی زاده اظهار کرد: برای پیشگیری از حوادث آتش‌سوزی در چنین محیط‌هایی، باید آب‌پاشی روزانه روی باگاس افزایش یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان دمای بالای هوا و ورزش باد شدید را دلیل این آتش‌سوزی عنوان کرد و اذعان داشت: در این آتش‌سوزی، خشک‌کن‌های کارخانه‌های آسیب دیدند ولی خوشبختانه این حادثه، تلفات جانی نداشته است.

وی همچنین به مهار آتش‌سوزی جنگل‌های "خسرج" در شهرستان حمیدیه اشاره و بیان کرد: ‌آتش‌سوزی در جنگل‌های خسرج در اطراف حمیدیه صبح روز گذشته (26 اردیبهشت ماه) آغاز شده بود که تا شب مهار شد.

کیامرث حاجی زاده با بیان این‌که تاکنون علت این حادثه مشخص نشده است، اذعان داشت:‌ مهار این آتش‌سوزی با مشارکت دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران از جمله جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی، فرمانداری، بخشداری حمیدیه و با کمک سپاه و تیپ 392 زرهی و جهاد نصر صورت گرفت.

وی با اشاره به برگزاری نشست اضطراری ستاد بحران در محل فرمانداری حمیدیه در خصوص آتش‌سوزی جنگل‌های خسرج، خاطرنشان کرد: در این آتش‌سوزی به حدود 40 هکتار از جنگل‌های منطقه خسرج خسارت وارد شد.

گفتنی است؛ دلایل وقوع این حادثه در دست بررسی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.