کرمانشاه؛

نباید اجازه بدهیم پیشینه فرهنگی کرمانشاه از دست برود

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت: توجه به فرهنگ و هنر کرمانشاه نگاه جدید و عملیاتی می‌خواهد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛فریدون معتمدیان در نشست اهالی فرهنگ و هنر با استاندار کرمانشاه خواستار حفظ جایگاه فرهنگ و هنر استان و حضور بیشتر و پرنگ‌تر مسئولین در برنامه‌های فرهنگی شد و ادامه داد: نباید اجازه بدهیم پیشینه فرهنگی کرمانشاه از دست برود.

 عزتی شاعر کرمانشاهی نیز ادبیات را زبان و بیانگر تفکر و اندیشه یک جامعه دانست که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد استان کرمانشاه با دو هنر مهم موسیقی و ادبیات شناخته می‌شود و نباید بگذاریم این دو هنر مهم از دست برود.

این هنرمند کرمانشاهی خواستار توجه ویژه به شهرستان‌های استان هم شد و یادآوری کرد: بسیاری از انجمن‌های هنری در شهرستان‌های استان غیرفعال است.

 پیشکسوت هنر خوشنویسی استان کرمانشاه نیز در این نشست از بزرگان خوشنویسی کرمانشاه از جمله "میرزا رضا کلهر" یاد کرد که برخی از آنها خوشنویسی کشور را تحت تاثیر قرار داده‌اند.
 
عبداله جواری معتقد است، برای گرامیداشت یاد این هنرمندان مانند میرزای کلهر باید دوسالانه خوشنویسی به نام ایشان در کرمانشاه برگزار شود.

جواری خواستار حمایت از خوشنویسان جوان هم شد و افزود: باید نمایشگاهی برای فروش آثار این هنرمندان وجود داشته باشد تا سرخورده نشوند.
 
انتهای پیام/ز
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.