گیلان؛

نوبت بندی رهاسازی آب سد از خرداد ماه

آب سد سپیدرود با رعایت نوبت بندی با هدف صرفه‌جویی رهاسازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: حجم آب ذخیره سازی شده پشت سد سپیدرود یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب است و میزان آب ذخیره شده در نقطه سر ریز قرار دارد.

کاظم لطفی با اشاره به اینکه اجرای طرح نوبت بندی آب پشت سد سپیدرود برای آبیاری شالیزارهای استان گیلان اجرا می‌شود افزود: با تمهیدات اندیشیده شده، شرکت آب منطقه ای استان تا پایان اردبیهشت ماه آب مداوم را در کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری گیلان دارد.

وی با بیان اینکه در نوبت بندی مذکور به‌مدت 8 روز رهاسازی آب به‌طور مداوم در شبکه‌های آبیاری استان گیلان پایدار است اظهار داشت: بعد از 8 روز به‌مدت 3 تا 4 روز، جریان آب قطع شده و پس از گذشت این ایام دوباره جریان آب برقرار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای خردادماه تا آغاز کشت برنج، نوبت بندی آب سد سپیدرود در 4 مرحله انجام می‌شود اذعان داشت: کشاورزان به زمان بندی مذکور برای آبیاری مزارع خود دقت کافی داشته باشند.

لطفی با تاکید بر اینکه نوبت بندی مذکور در کمیته منابع و مصارف استان گیلان به‌طور صحیح مدیریت می‌شود تصریح کرد: توصیه می‌شود کشاورزان گیلانی از آب رودخانه‌ها، آب‌های سطحی و زیرزمینی نهایت استفاده را داشته باشند.

 

انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.