رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال:

دلیل ثبت نشدن قرارداد منشا، مشکل شخصی تاج و طاهری نیست

فتاحی گفت: پرسپولیس در صورت رفع پرونده های انضباطی خود مشکلی برای ثبت قرارداد منشا ندارد.

فتاحی: دلیل ثبت نشدن قرارداد منشا مشکل شخصی نیست/ هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال جایگزین نفت در آسیا را مشخص می کند

سعید فتاحی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛، درباره زمان آغاز هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تصریح کرد:‌ ابتدا باید از تمام افراد، سازمان‌ها و  باشگاه‌هایی که در راه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی فصل 95-96 همراه سازمان لیگ بودند، تشکر کنم. لیگ هفدهم از اوایل مرداد آغاز می‌شود  و البته قرار است در تاریخ 30 تیر دیدار سوپرجام فوتبال ایران بین تیم‌های پرسپولیس و نفت تهران برگزار شود. امیدوارم تا آن زمان مشکلات نفتی‌ها رفع شود تا آن‌ها حضوری قدرتمندانه در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند.

وی درباره ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی از سوی تیم‌های بدهکار تصریح کرد: هیچ مشکل شخصی بین فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس در این موضوع وجود ندارد. طبق مصوبه اعضای هیئت رئیسه فدراسیون، باشگاه‌هایی که از فیفا رای انضباطی گرفته‌اند از جذب بازیکن خارجی محروم هستند و در این میان تیم خاصی هم مدنظر نبوده که برخی اعلام می‌کنند فدراسیون به دلیل مشکل شخصی با پرسپولیس این تصمیم را گرفته است. متاسفانه مدیریت در باشگاه‌های ایران به گونه‌ای است که هر مدیری تنها به کار خود فکر می‌کند و هیچ توجهی به پرونده‌های قبلی باشگاه تحت مدیریتش ندارد. تراکتورسازی و استقلال از سوی فیفا محروم شدند و  نمی‌خواهیم چنین جرایمی برای تیم‌های ایرانی تکرار شود.

فتاحی افزود:‌فدراسیون فوتبال تنها برای کمک به باشگاه‌ها و فوتبال ملی چنین تصمیمی گرفته و اگر پرسپولیس یا هر تیم دیگری مشکلات انضباطی خود در فیفا را رفع کند مشکلی برای جذب بازیکنان خارجی ندارد. نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا حکم تیم ملی را دارند و به هیچ وجه دنبال سنگ اندازی در مسیر آن‌ها نیستیم. فیفا در ابتدا حکم محرومیت را به خود باشگاه‌ها ابلاغ می‌کند و برای آن‌ها ممانعت از حضور در نقل و انتقالات را درنظر می گیرد. در صورتی که باشگاه‌ها پیگیر پرونده‌های انضباطی خود نشوند، احتمال دارد از آن‌ها امتیاز کسر شود. در این میان اگر فدراسیون فوتبال جرایم تیم‌های محروم را اعمال نکند، احتمال دارد تیم‌های ملی ما از حضور در مسابقات محروم شوند.

وی در مورد تناقض نامه علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال و حیدر بهاروند نایب رئیس فدراسیون نسبت به محرومیت تیم‌های بدهکار از جذب بازیکنان خارجی اظهار داشت: در جریان این نامه‌ها نیستم اما اینگونه نیست که هر تیمی بدهکار باشد از جذب بازیکن خارجی محروم شود بلکه تنها تیم‌هایی که از فیفا حکم گرفته‌اند از جذب این بازیکنان محروم هستند. پرسپولیس در ارکان قضائی فیفا چند پرونده دارد که برای برخی از آن‌ها حکم صادر شده است. اگر باشگاه پرسپولیس این موارد را پیگیری کند و آرا را به سود خود برگرداند مشکلی برای جذب بازیکن خارجی ندارد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره بحث انحلال تیم فوتبال نفت تهران و واگذاری سهمیه آسیایی این تیم اظهار داشت: ابتدا باید قهرمانی نفت در جام حذفی را به بازیکنان، کادر فنی و تمام اعضای باشگاه نفت تبریک بگویم. طبق مکاتبات جدیدی که بین مالک باشگاه نفت و مسئولان وزارت نفت انجام شده اگر سند مالکیت این باشگاه به صورت قطعی به یک بخش خصوصی واگذار نشود مالکیت این تیم بار دیگر به وزارت نفت باز می‌گردد. تیم‌های نفت تهران و سپیدرود رشت تا قبل از شروع لیگ برتر فرصت دارند تمام مدارک و الزامات صدور مجوز حرفه‌ای را به سازمان لیگ ارائه دهند. در غیر اینصورت مجوز حضور آن‌ها در لیگ برتر صادر نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر نفت نتواند مقدمات حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را فراهم کند طبق نظر هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تیم جدیدی جایگزین این تیم می‌شود.

فتاحی در مورد اعتراض بازیکنان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به زمین ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر بیان کرد: متاسفانه در فوتبال ما مد شده که تیم‌های بازنده هزار بهانه بیاورند. یادم می‌آید برخی مربیان نتایج ضعیف تیمهای خود را گردن اردوهای تیم ملی می‌انداختند و ایراد بازیکنان تراکتورسازی هم در راستای همان مسائل است. وضعیت زمین ورزشگاه نفت و گاز برای هر دو تیم برابر بود. زمین ورزشگاه یادگار امام تبریز هم کیفیت ایده‌آلی نداشت اما با پیگیری‌های سازمان لیگ به وضعیت مطلوبی رسید. قرار است امسال قبل از قرعه کشی مرحله اول جام حذفی، کیفیت زمین ورزشگاه خرمشهر ارزیابی شود و در صورتی که این ورزشگاه از شرایط مطلوبی برخوردار نباشد فینال جام حذفی را در شهر دیگری برگزار می‌کنیم.

وی درباره اینکه سرمربیان جوان لیگ برتری برای نشستن روی نیمکت تیم‌های خود باید چه مدرکی داشته باشند گفت: آن‌ها باید مدرک A آسیا را دریافت کنند در غیر اینصورت نمی‌توانند عنوان سرمربی در لیگ برتر فعالیت کنند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پایان در مورد تاریخ نقل و انتقالات لیگ هفدهم اظهار داشت: زمان نقل و انتقالات از 24 خرداد آغاز می‌شود و تا 15 شهریور یعنی 4 هفته پس از شروع این رقابت‌ها ادامه دارد. این زمان سال گذشته به بازیکنان و تیم‌ها کمک بزرگی کرد و در همه جای دنیا هم مرسوم است که چنین تاریخی برای نقل و انتقالات در نظر گرفته شود. باید بگویم تیم‌های لیگ برتر از امسال می‌توانند در کنار 7 بازیکن ذخیره از 2 بازیکن زیر 21 سال هم روی نیمکت خود استفاده کنند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
تیر لنگیای جام ندیده به سنگ خورد ....خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
تیر لنگیای جام ندیده به سنگ خورد ....خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
تیر لنگیای جام ندیده به سنگ خورد ....خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
من از این متعجبم که مگر فدراسیون فوتبال ایران از فیفا بالاتره که قانون من در آوروی تصویب میکنه که چه تیمی بازیکن خارجی میتونه بگیره چه تیمی نه. پرسپولیس تو فیفا پرونده داره بو تو چه آفای تاج . مگه به شماها بدهکاره که این طور جلز ولز میکنین. آقای تاج شما ایجنت سپاهان هستی همه ما دوره هایی که شماها و مافیای اقدرت اصفهانیها تو فدراسیون بودین و سپاهان چند دوره قهرمان شد رو بهیاد داریم. دیگه بس کن و گرنه ارتش سرخ پرسپولیس مثل خردت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
میاد فقط دارن الکی جو میدن .جلومونو بستن اونایی هم که گرفتیم نمیدن مارو فیفا محکوم نکرده فدراسیون خودمون محکوم کرده خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار