نظر رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر درباره سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: رنکینگ AFC هیچ تاثیری در کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ندارد و تا سال 2018 سهمیه کشورمان 2+2 است.

فتاحی: سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا تا سال 2018 کاهش نمی یابد
سعید فتاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ درباره احتمال کاهش سهمیه ایران در رقابت های  لیگ قهرمانان آسیا به دلیل ‏قرارگرفتن کشورمان در رتبه هشتم رنکینگ اعلام شده از سوی AFC اظهار داشت: رده بندی اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مربوط ‏به عملکرد کشورها از سال 2014 است. ملاک رتبه بندی در این رنکینگ، 90 درصد به عملکرد باشگاه ها و 10 درصد به عملکرد تیم های ملی ارتباط دارد. 
 
وی افزود: متاسفانه با وجود کسب امتیاز کامل در بحث عملکرد تیم ملی، به دلیل نتایج ضعیف نمایندگان کشورمان در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نتوانستیم امتیازات مناسب این بخش را کسب کنیم. به همین دلیل اکنون در رتبه هشتم رنکینگ AFC  قرار گرفته ایم.
 
فتاحی ادامه داد: البته تا سال 2018 سهمیه هیچ کشوری در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تغییر نمی کند. در آن سال کمیته مسابقات AFC  و هیات رئیسه ‏کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعیین سهمیه ها در فصل 2019-2020  تصمیم می گیرند. بنابراین سهمیه ایران همچنان 2+2 است و اگر تعلیق کویت در سال آینده هم ادامه داشته باشد این سهمیه مانند امسال به 1+3 می رسد.
 
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک ملاک ارزیابی کشورها برای تعیین سهمیه تغییر می کند. در حال حاضر 30 درصد عملکرد تیم های ملی و 70 درصد عملکرد باشگاه ها در ‏لیگ قهرمانان آسیا ملاک است که این امر از سال 2019 تغییر می کند. در این سال عملکرد باشگاه ها 90 درصد و عملکرد تیم های ملی 10 درصد در تعیین سهمیه ها تاثیر دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار