تبریز؛

تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان شرقی

مدیر صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان شرقی گفت: از سال 92 تا پایان سال گذشته 2 هزار و 422 میلیارد و 660 میلیون ریال تسهیلات توسط این صندوق پرداخت شده است.

تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آخوندزاده مدیر صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این صندوق در آذربایجان شرقی در زمینه اشتغال، ازدواج، زلزله و موارد خاص تسهیلات پرداخت کرده است، گفت: تسهیلات مشاغل خانگی تا سقف 100 میلیون ریال با نرخ کارمزد 4 درصد و دوره اقساط سه ساله پرداخت می شود.
 
وی افزود: تسهیلات خوداشتغالی تا سقف 300 میلیون ریال با دوره اقساط چهارساله در شهرها و پنج ساله در روستاها پرداخت می شود و دوره تنفس آن سه ماهه است و برای طرح ها کشاورزی امکان تنفس یکساله هم هست.
 
آخوندزاده همچنین گفت: تسهیلات اشتغال کارآفرینی و کارفرمایی این صندوق تا سقف یک میلیارد ریال با اسقاط 60 ماهه و دوره تنفس 6 ماهه پرداخت می شود.
 
وی با اشاره به اینکه تسهیلات حمایتی صندوق در زمینه اشتغال به طرح های ایجادی و نیازمند سرمایه در گردش پرداخت می شود، از شناسایی کارآفرینان برتر و تجلیل از آن ها خبر داد.
 
وی با بیان اینکه میانگین سرانه تسهیلات اشتغال پرداخت شده در استان 150 میلیون ریال است، گفت: به طرح های ایجادی در صورت نیاز مشاوره داده می شود.
 
آخوندزاده با اشاره به اجرای طرح یک روستا یک محصول جهت توانمند کردن روستائیان توسط صندوق کارآفرینی امید، گفت: تعدادی از روستاهای استان همچون ارسی در جلفا، لک لر در ملکان و گل قاسم بستان آباد در رشته های خاصی فعالیت می کنند و مورد حمایت صندوق هستند.
 
وی با اشاره به ظرفیت بالای روستاهای استان در اشتغال زایی و تولید، گفت: در روستای بایرام کندی ملکان توربین بادی تولید می شود.
 
آخوندزاده با اشاره به اینکه در تعدادی از روستاهای استان به دلیل کمبود منابع آبی امکان ادامه فعالیت کشاورزی وجود نداشته و روستائیان با مشکل معیشتی مواجه هستند، گفت: سعی می کنیم الگوی معیشتی جدیدی برای این روستاها تعریف کنیم.
 
وی همچنین از ایجاد صندوق خرد محلی برای زنان روستایی خبر داد و گفت: تمرکز صندوق در سال جاری به روستاهاست و دیدگاه صندوق از پرداخت تسهیلات به فرد تغییر کرده است و در زمان حاضر به طرح تسهیلات داده می شود.
 
وی تسهیلات اشتغال پرداخت شده در استان در چهار سال گذشته را یک هزار و 67 میلیارد و 360 میلیون ریال برای 5 هزار و 801 طرح اعلام کرد و گفت: 234 میلیارد و 745 میلیون ریال هم به 5 هزار و 413 متقاضی تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.
 
آخوندزاده اعلام کرد: صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان شرقی خارج از وظیفه خود 17 هزار و 954 فقره به میزان 977 میلیارد و 685 میلیون ریال تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکن روستایی در مناطق زلزله زده استان پرداخت کرده است.
 
مدیر صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بخشی از خدمات تسهیلاتی این صندوق متوجه مناطق محروم حتی در زمینه های غیرمکلف شده است از پرداخت تسهیلات برای راه اندازی مرکز خدمات فیزیوتراپی در شهرستان های سراب، شبستر و ملکان و منطقه آخمقیه در تبریز خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات برای راه اندازی آزمایشگاه در شهرستان مرزی خداآفرین از برنامه های آتی این صندوق است.


 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.