مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان خبر داد

رشد 2 درصدی تلفات سوءمصرف مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان از رشد 2 درصدی تلفات سوءمصرف مواد مخدر در سال 95، در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، رضا عبدی اظهار کرد: در سال گذشته 108 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که آمار تلفات اعتیاد 105 نفر بود 2 درصد افزایش یافته است.
 
وی افزود: از کل تلفات مواد مخدر در استان 87 نفر مرد و 21 نفر زن بودند این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر سوء مصرف مواد در سال قبل از آن 90 و تعداد زنان 15 نفر بود.
 
عبدی ادامه داد: در این مدت شهرستان‌های زاهدان با 79،‌ ایرانشهر با 16 و سراوان با 8 نفر بیشترین و شهرستانهای زابل و نیکشهر هرکدام با 2، و خاش با یک نفرکمترین آمار تلفات اعتیاد را داشته اند.
 
مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سال گذشته بیشترین متوفیات سوء مصرف مواد مخدر به دلیل عوارض مصرف طولانی مدت جان خود را از دست داده اند که تعداد این افراد 87 نفر ثبت شده است، در این مدت 19 نفر نیز به دلیل بر اثر مسمومیت حاد و 2 نفر نیز به دلیل مصرف روانگردان ها جان باخته اند.
 
افزایش یک درصدی متوفیات حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
 
مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته (1395) ، 754 نفر در حوادث ترافیکی استان سیستان و بلوچستان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته (751نفر)، یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه از مجموع تلفات حوادث ترافیکی در سال گذشته در این استان 597 نفر مرد 157 نفر زن بودند گفت:  بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با 567 مورد در جاده‌های برون‌ شهری و پس از آن با 118 مورد در جاده‌های ‌روستایی، 69 مورد در مسیرهای درون شهری گزارش شده است.
 
عبدی ادامه داد: در سال 1395 بیشترین آمار تلفات حوادث تذافیکی با 84 فوتی در اسفند ماه و کمترین آن با 45 نفر در تیر ماه گزارش شده است.
 
مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سال گذشته ، 6 هزار و 228 مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل پزشکی قانونی استان سیستان وبلوچستان و مراکز تابعه مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزار و 788 نفر مرد و هزارو 440 نفر زن هستند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار