امیر قطر: بحران سوریه باید از طریق سیاست حل و فصل شود

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در سخنانی در نشست "پیشرفت، ثبات و مسائل پناهندگان" در دوحه قطر، حل و فصل سیاسی بحران سوریه را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روسیا الیوم، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در سخنرانی خود در هفدهمین کنفرانس "پیشرفت، ثبات و مسائل پناهندگان" در دوحه، پایتخت این کشور، اعلام کرد که حل و فصل بحران سوریه باید از طریق سیاسی باشد.

وی در این سخنرانی، بر اهمیت موضوع پناهندگان تاکید کرد و افزود: مسئله پناهندگی برای میلیون ها نفر سرنوشت ساز شده و برای جامعه جهانی در اولویت قرار گرفته است.

امیر قطر در ادامه، جامعه جهانی را به افزایش تلاش های خود به منظور حل وفصل ریشه ای، بنیادین و عادلانه درگیری هایی ایجاد شده فراخواند.

وی در این کنفرانس بشردوستانه تاکید کرد: بحران سوریه باید از طریق سیاست حل و فصل شود تا عدالت برای مردم سوریه برقرار شود. مردمی که روزگاری را پشت سر گذاشته و می گذارند که هیچ ملتی آن را تجربه نکرده است.

شیخ تمیم اعلام کرد: بر اساس آمارهای بین المللی، 5 میلیون پناهنده سوری در جهان وجود دارد و دو برابر این میزان، دراراضی سوریه آواره هستند.
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار