خروج دیپلمات های غربی از کنفرانس قطر به خاطر حضور عمر البشیر

دیپلمات های غربی کنفرانسی را در قطر به علت حضور عمر البشیر ترک کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، قرار گرفتن نام البشیر، رئیس جمهور سودان در فهرست سخنرانان کنفرانسی بشردوستانه در دوحه قطر باعث شد تا سفیران آمریکا، کانادا و استرالیا این مراسم را ترک کنند.

بر این اساس دیپلمات های غربی روز یکشنبه کنفرانسی در قطر را به علت حضور عمر البشیر رئیس جمهور سودان که با حکم بازداشت دیوان کیفری بین المللی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی روبرو است، ترک کردند.

البشیر که سال 1989 قدرت را در سودان به دست گرفت به رغم حکم بازداشت دیوان کیفری بین المللی علیه وی به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت و نسل کشی در سال 2008 ، به سفرهای خارجی خود ادامه داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوحه، دو دیپلمات غربی در دوحه گفتند قرار گرفتن نام البشیر در فهرست سخنرانان کنفرانسی بشردوستانه در دوحه قطر باعث شد تا سفیران آمریکا، کانادا و استرالیا این مراسم را ترک کنند.

سخنگوهای سفیران این سه کشور به درخواست برای اظهارنظر پاسخ ندادند.

سه دیپلمات اروپایی که در این کنفرانس حضور داشتند گفتند سفیران آمریکا، کانادا و استرالیا پیش از آغاز سخنرانی البشیر، این مراسم را که امیر قطر و آمنه محمد معاون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در آن حضور داشتند، ترک کردند.

یکی از این دیپلمات ها گفت رئیس جمهور سودان تحت تعقیب دیوان کیفری بین المللی است و به همین علت حضور وی در این کنفرانس برای سخنرانی مناسب نبود.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار