590 بیمارستان کشور خدمات الکترونیک ارائه می دهند

وزیر بهداشت گفت: 590 بیمارستان یعنی صد در صد بیمارستان ها مرتبط با خدمات الکترونیک هستند که کار بزرگی در این عرصه محسوب می شود.

590 بیمارستان کشور خدمات الکترونیک ارائه می دهند
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم رونمایی از امضای الکترونیک مطمئن با اشاره به این که باید در جهت ارتقاء خدمات سلامت و احترام به ارائه دهندگان آن و مطالبه حقوق شهروندان ایرانی اقدام کنیم، اظهار داشت: یکی از افتخارات وزارت بهداشت این است که در منطقه حرفهایی درمورد سلامت الکترونیک و بکارگیری فناوری اطلاعات در این عرصه برای گفتن دارد.

وی افزود: در دو سال اخیر به طور متوالی وزارتخانه برتر در حوزه فناوری اطلاعات بوده ایم بطوری که ابتدا تنها 78 عدد از بیمارستان های ما دارای خدمات الکترونیک بوده و بستر اطلاعاتی آنها محدود بود و تنها 37 هزار پرونده سلامت الکترونیک در کشور داشتیم.

وی ادامه داد: در مجموع 3 میلیون خدمت به مردم ارائه شد اما اکنون در سراسر کشور مشابه کارنامه ای که در طرح تحول سلامت داریم، 590 بیمارستان یعنی صد در صد بیمارستان ها مرتبط با خدمات الکترونیک هستند و 40 هزار واحد به مرکز تبادل اطلاعات سلامت متصل شده اند و 48 میلیون خدمت سلامت هم تجمیع شده است که کار بزرگی در این عرصه محسوب می شود.

وزیر بهداشت با بیان این که راه زیادی در پیش رو داریم تصریح کرد : باید نظام خدمات سرپایی و بستری را به سمت نظام یکپارچه الکترونیک سلامت هدایت کنیم که این امر همکاری سازمان نظام پزشکی و سایر ارگان ها و بخش اقتصادی دولت را می طلبد.

هاشمی اضافه کرد : انجام این مهم بخشی از حلقه ای است که ما را به سمت دارا بودن زنجیره خدمات الکترونیک هدایت کرده  و فرآیند کار را در اعتبار بخشی به اسناد پزشکی سرعت می بخشد و اصولا الکترونیکی شدن خدمات برای شفافیت و پیشگیری ازخطای انسانی است .

وی ضمن تشکر از کار تیمی حوزه فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت در جهت اجرای پروژه امضای الکترونیک مطمئن بیان داشت : امیدوارم در آینده همکاری موثرتری را در عرصه نسخه الکترونیک و سایر نقش آفرینی های فناوری اطلاعات در عرصه سلامت شاهد باشیم و حرکت های عظیمی در این راستا انجام شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم کارت هوشمند و امضای الکترویک وزیر بهداشت صادر و توسط زالی ریاست کل سازمان نظام پزشکی به وی تقدیم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار