سینوپک سرمایه گذاری خارجی خود را افزایش می دهد

سینوپک، شرکت بزرگ نفت و گاز چین به دنبال افزایش سرمایه گذاری خارجی خود به ارزش بیش از 30 میلیارد دلار است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی ان بی سی، سینوپک، شرکت بزرگ نفت و گاز چین به دنبال افزایش سرمایه گذاری خارجی خود به ارزش بیش از 30 میلیارد دلار است.

این افزایش سرمایه گذاری در راستای سیاست های کلان چین در زمینه انرژی است.

این رقم معادل افزایش دوبرابری نسبت به 16 میلیارد دلاری است که این شرکت در خلال سال های 2010 تا 2015 در 30 کشور جهان، و در بیش از 50 پروژه، انجام داده است.

دای لیکی، مدیر بخش همکاری های خارجی این شرکت پس از اعلام این هدف گذاری، از زمان آغاز و بازه زمانی مورد نیاز برای اینکه به چنین هدفی دست پیدا شود، سخنی به میان نیاورد.

تلاش این شرکت در راستای سیاست «یک کمربند، یک جاده» دولت چین است که در پی آن این کشور به دنبال تقویت سرمایه گذاری ها، نفوذ و روابط تجاری با تمام جهان است. این راهبرد برای افزایش نفوذ جهانی چین در بخش مربوط به منابع انرژی است که در پی آن، این کشور می خواهد رشد اقتصادی را در برابر کند شدن این روند در داخل خاک خود، تقویت نماید.

شرکت های دولتی و خصوصی از این ابتکار دولت استقبال کرده اند، زیرا براساس آن خواهند توانست کنترل بیشتری بر روی سرمایه های محدود شده خود در خارج از مرزهایشان داشته باشند.

چین از سال ها قبل برای تامین تقاضای داخلی خود به وارادات انرژی روی آورده است و مدت مدیدی است که از شرکت های خود درخواست کرده تا به دارایی هایشان در این بخش بیافزایند.

آقای دای در این زمینه گفت: ما هنوز با مشکلات زیادی در خصوص منابع داخلی روبرو هستیم. ما در چونگ کینگ منابع جدید گاز شیل اکتشاف کرده ایم، اما با این حال همچنان برای برطرف کردن نیاز های خود باید به منابع موجود در آن سوی آب ها امید داشته باشیم.

یکی از سرمایه گذاری های بزرگ خارجی سینوپک در سال 2013 انجام شد. در این زمان، سینوپک یک سوم سهام شرکت آمریکایی آپاچی در مصر را به ارزش تقریبی 3 میلیارد دلار خریداری کرد. این مساله همزمان با بروز بحران های داخلی و کودتای نظامی علیه رئیس جمهور وقت شد. با این حال سینوپک از هدف خود پا پس نکشید. برخی از منتقدان بر این باورند که شرکت های چینی درک صحیحی از مدیریت سرمایه گذاری در مناطقی که با خطر بی ثباتی و نا امنی روبرو هستند، ندارند.

آقای دای نیز این مساله را تا حدی پذیرفت و تصریح کرد ما اکنون در حال آموزش نیروهای خود هستیم تا بتوانند خود را با فرهنگ و زبان منطقه ای که در آن می خواهیم سرمایه گذاری شود آشنا کنند و تطبیق دهند.

با تمامی این تفاسیر، سینوپک از خرید خود در مصر راضی است و آن را، علیرغم سقوط جهانی قیمت نفت، به مثابه یک موفقیت می بیند، زیرا توانسته است که در این مدت، روزانه 350 هزار بشکه در مصر نفت تولید کند و به سودی بالغ بر 620 میلیون دلار دست یابد.

به همین دلیل این شرکت، یک میلیارد دیگر نیز در طول سه سال گذشته در مصر سرمایه گذاری کرده است و با امید به دستیابی به رشد در بلند مدت، در نظر دارد تا با تزریق میلیارد ها دلار دیگر مجموعه پالایشگاه های پتروشیمی را در جنوب کانال سوئز توسعه دهد.

در ژانویه سال 2016، شی جین پینگ در سفر خود به مصر، توافق های میلیارد دلاری بسیاری در زمینه کمک و همچنین سرمایه گذاری به امضا رساند. این اولین سفر یک رئیس جمهور چین به مصر پس از 12 سال بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار