اکسون موبیل، عنوان بزرگ ترین شرکت نفت و گاز جهان را حفظ کرد

فهرست تاثیرگذارترین غول های نفتی جهان بر اساس نظر 500 کارشناس منتشر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اویل پرایس، پژوهشگران و کارشناسان، میزان درآمد، منافع، سرمایه ها و ارزش بازار را با هم مقایسه کرده اند تا 25 بازیگر تراز اول عرصه صنعت انرژی دنیا را شناسایی کنند.

هفته گذشته، شرکت اکسون یکی از تنها پنج غول نفتی بود که در هر 500 فهرست حضور داشت. این شرکت با درآمد 1.8 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال میلادی، مجموعا جایگاه اول را به دست آورد.

نقش اکسون در پشتیبانی از صنعت نفت و گاز به ویژه در آمریکا در برابر تغییرات ناشی از افزایش نگرانی های زیست محیطی، بسیار مهم بوده است.

دادستان کل نیویورک در حال حاضر مشغول تحقیق در خصوص نقش اکسون در مخفی نگه داشتن تاثیرات تولید و مصرف نفت و گاز از مردم است. شرکت اکسون منکر اتهامات مندرج در پرونده شده است.

در این فهرست، شرکت چینی پتروچاینا، دومین غول انرژی است که به همراه شرکای خود، بابت افزایش هزینه تولید از 40 به 60 دلار در هر بشکه در بازار جهانی و کاهش نفت به 50 دلار و کمتر، متحمل ضرر شدیدی شده است.

شرکت فرانسوی توتال که سومین غول نفتی این فهرست است، بعد از توافق 195 کشور برای اجرایی کردن مفاد توافق تغییرات اقلیمی پاریس در اواخر سال میلادی گذشته، استانداردهای موثری را در این صنعت اعمال کرده است.

سینوپک، غول نفتی چینی هم بعد از کاهش 50 درصدی سود خود در ماه های اخیر، در جایگاه چهارم قرار گرفت.




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار