کرمانشاه؛

در بهترین شرایط "امنیتی" برای برگزاری انتخابات هستیم

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت:در بهترین شرایط "امنیتی" برای برگزاری انتخابات هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رضا زاده با بیان اینکه انتخابات این دوره در بهترین شرایط نظام در طول تاریخ پس از انقلاب در حال برگزاری است، گفت: نظام و مردم و قانون از ما چهار اصل برگزاری انتخاباتی سالم، امن، رقابتی و با مشارکت حداکثری را انتظار دارند.

وی افزود: سالم برگزار کردن انتخابات به این معنی است که تمامی مراحل آن از ثبت نام کاندیداها و استعلام و بررسی صلاحیت‌ها گرفته تا اخذ رای و شمارش آرا و اعلام نتایج همه بر اساس قانونی اساسی صورت گیرد که همه تلاش ما در این جهت است.

این مسئول تصریح کرد: انتظار بعدی امنیت انتخابات است که بنابر اعلام تمامی صاحبنظران و مسولین امنیتی کشور، در بهترین شرایط امنیتی برای برگزاری انتخابات هستیم.

رضا زاده افزود: به لحاظ رقابتی نیز خوشبختانه با حضور کاندیداهای مدنظر اکثر جریان‌های سیاسی کشور، تقریبا تمامی جریان‌های سیاسی برای حضور در این عرصه رقابت اعلام آمادگی کرده و مشارکت فعال دارند.

وی تصریح کرد: همه این شرایط موجب شده تا بستر لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود که انشاالله در روز 29 اردیبهشت همه دنیا شاهد آن خواهند بود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ابراز امیدواری کرد: با همکاری احزاب و رسانهها به عنوان نهادهای مدنی بتوان شور و نشاط لازم برای مشارکت حداکثری در جامعه را فراهم کرد.

رضازاده تاکید کرد: احزاب و جریان‌های سیاسی باید بدانند که مشارکت حداکثری به نفع کشور و نظام است و هیچ حزب و جریانی نباید به خاطر منافع شخصی و حزبی، منافع کشور را قربانی کند.

وی با بیان اینکه دغدغه‌ای برای مشارکت حداکثری مردم وجود ندارد، گفت: مردم ایران باهوش ترین مردم دنیا هستند و همواره علی رغم همه مشکلات پای نظام و انقلاب خودشان ایستاده‌اند، اما در این بین از احزاب سیاسی می‌خواهیم منافع ملی را فدای منافع حزبی و شخصی نکنند.

وی افزود: امروز اقتدار کشور تنها به قدرت سخت و نظامی نیست و این قدرت نرم که همان حضور و مشارکت مردم است نشان دهنده اقتدار یک نظام است و جریان‌های سیاسی باید قدر این نعمت و حضور را بدانند و همه باید پس از انتخابات فارغ از هر نتیجه‌ای به قانون احترام گذاشته و برای رای اکثریت مردم ارزش قائل شوند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.