13 هزار و 570 رای اولی بوشهری در انتخابات شرکت می‌کنند

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: بیش از یک و نیم درصد از واجدان شرایط رای در این استان رای اولی‌ها هستند.

13 هزار و 570 رای اولی بوشهری در انتخابات شرکت می‌کنند
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند افزود: 803 هزار و 997 نفر در استان بوشهر واجد شرایط شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا هستند که 13 هزار و 570 نفر از این افراد، نخستین بار است که می‌توانند رای دهند.

وی بیان کرد: 828 شعبه اخذ رای جمع آوری آراء مردم را به عهده دارند که 159 شعبه سیار است و 669 شعبه ثابت.

گراوند، ادامه داد: شهرستان دشتستان با 207 شعبه بیشترین و شهرستان دیلم با 41 شعبه کمترین شعب اخذ رای را در استان دارند و در زمینه واجدان شرایط رای نیز شهرستان بوشهر با 199 هزار و 656 نفر دارای بیشترین و شهرستان دیلم با 24 هزار و 168 نفر دارای کمترین تعداد افراد واجد شرکت در انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به مشارکت حدود 20 هزار نفر در انتخابات 29 اردیبهشت، بیان کرد: علاوه بر این افراد که مستقیم در زمینه اخذ رای مشارکت دارند، تعدادی از همکاران ما در فرمانداری‌ها نیز در این امر مهم فعالیت خواهند داشت.

گراوند با بیان این‌که انتخابات شورای اسلامی شهر در بوشهر و برازجان الکترونیکی برگزار خواهد شد، گفت: برای آشنایی مردم با این شیوه، در میدان‌ها و مناطق پرجمعیت این شهرها آموزش‌های لازم ارائه می‌شود همچنین از برنامه‌های رادیو و تلویزیون و فضای مجازی به این منظور استفاده می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به آمادگی لازم برای برگزاری انتخاباتی قانونمند و باشکوه، تصریح کرد: مردم استان بوشهر در دوره‌های پیشین انتخابات مشارکت گسترده‌ای داشته‌اند به طوری که در انتخابات مجلس دهم میانگین مشارکت در کشور 62 و در استان بوشهر 68 درصد بود و به طور حتم در جمعه پیش رو نیز مردم این استان حماسه‌ای دیگر خواهند آفرید.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.