اهواز؛

برگزاری آزمون سراسری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از برگزاری آزمون سراسری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،عبدالنبی سواعدی ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: نخستین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای پایان دوره کارآموزان بخش‌های دولتی، آموزشگاه‌های آزاد، تفاهمنامه و صنعت ساختمان در سال ۱۳۹۶ برگزار شد.

 عبدالنبی سواعدی اظهار داشت: این آزمون با حضور 12 هزار و 460 نفر که از این تعداد 9 هزار و 808 نفر در آزمون هماهنگ و تفاهمنامه شرکت کرده که تعداد 5 هزار و 307 نفر آن زن و تعداد 4 هزار و 501 نفر مرد بودند.

 وی افزود: تعداد 2 هزار و 652 نفر در آزمون صنعت ساختمان و در آزمون تفاهمنامه نیز تعداد 97 نفر شرکت داشتند. دراین مرحله از آزمون 285 حرفه مهارتی در 9 نوبت و 26 حوزه آزمونی مورد سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای قرار گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بیان کرد: در آزمون پایان دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بخش‌های دولتی و خصوصی در حرفه‌هایی از زیر مجموعه رشته‌های فناوری اطلاعات، صنایع جوش، عمران، امور مالی و بازرگانی، تاسیسات، اتومکانیک، برق، صنایع دستی اجرا و آزمون صنعت ساختمان درحرفه‌های آرماتوربند، اسکلت ساز، برق ساختمان، سنگ کار، نقشه برداری، لوله کشی، نقاشی ساختمان، کاشی کاری و کچ‌کاری اجرا شد.

وی گفت: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است که داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی براساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی اداره سنجش استان برای شرکت در آزمون عملی باید به حوزه‌های تعیین شده مراجعه نمایند.

سواعدی در پایان عنوان کرد: شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی در آزمون کتبی و موفقیت در آزمون عملی، موفق به اخذ گواهینامه مهارتی خواهند شد.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.