قتل دوم ۹ ماه پس از گرفتن رضایت از قتل اول

۹ ماه پیش قاتلی که در آستانه قصاص بود موفق شد با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را بگیرد و پس از ۱۲ سال از زندان آزاد شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ۹ ماه پیش قاتلی که در آستانه قصاص بود موفق شد با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را بگیرد و پس از ۱۲ سال از زندان آزاد شود.
 
آزادی این مجرم، اما خیلی طول نکشید، چرا که او همین چند روز پیش باردیگر دست به جنایت زد و جان مرد جوانی را گرفت.
 ۱۶ اردیبهشت‌ماه امسال گزارش مرگ مردی جوان به قاضی ایلخانی بازپرس جنایی تهران مخابره شد. قربانی از ۲ روز قبل‌تر در یک درگیری و به‌خاطر ضرباتی که به سرش وارد شده بود در بیمارستان بستری شده و در نهایت دچار مرگ مغزی شده و جان باخته بود.
 
با شروع تحقیقات، مأموران راهی محل جنایت در پارکی در جنوب تهران شدند. به گفته شاهدان، قاتل با ضربات چوب ضربه‌ای به سر مقتول زده و پس از آن فرار کرده بود. شاهدان قاتل را می‌شناختند. چرا که او اهل همان محل بود و همه از او حساب می‌بردند. آن‌ها می‌گفتند که این مرد ۱۳ سال پیش نیز دست به جنایت زده و ۹ ماه قبل پس‌از گرفتن رضایت از زندان آزاد شده بود. برای همین همه از او می‌ترسیدند.
 
با افشای هویت قربانی، کارآگاهان راهی محل سکونت وی شدند، اما متهم ۴۲ ساله فراری شده بودند. با این حال جست‌وجو برای دستگیری او ادامه یافت تا اینکه وی جمعه‌شب، یعنی ۸ روز پس از جنایت در پارکی در جنوب تهران شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی‌ها به درگیری مرگبار در پارک اعتراف کرد و دیروز پس از انتقال به دادسرای جنایی تهران، با دستور بازپرس پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان جنایی پایتخت قرار گرفت.
 
متهم روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار جزئیات جنایاتش را شرح داد.
 
چه شد که برای دومین‌بار دست به جنایت زدی؟
 
آن روز در خیابان بودم که ناگهان متوجه تصادفی در ایستگاه اتوبوس شدم. وقتی جلوتر رفتم دیدم یکی از دوستانم با اتوبوس تصادف کرده و نقش زمین شده است. همان موقع یکی از بچه‌های محل را دیدم که به سمت دوستم که مصدوم شده بود رفت و قصد داشت جیبش را خالی کند. به سمتش رفتم و به او تذکر دادم. او از حرفم عصبانی شد و گفت که می‌خواسته به مصدوم کمک کند و همین آغاز درگیری ما بود تا جایی که از داخل پارک چوبی برداشتم. مقتول چاقو همراهش بود که مرا زخمی کرد. من هم با چوب چند ضربه به او زدم.
 
بعد از آنچه کردی؟
 
وقتی او روی زمین افتاد، فرار کردم. پیش دوستانم بودم تا اینکه جمعه‌شب مأموران به پارکی که پاتوقم بود آمدند و دستگیرم کردند.
 
 از جزئیات قتل اولی که مرتکب شدی بگو؟
 
سال ۸۳ بود و من در آن زمان برای سرگرمی و هیجان قماربازی می‌کردم. ضمن اینکه در تولیدی کمک فنر هم کار می‌کردم. آن زمان مقتول که بیشتر وقت‌ها با هم قمار بازی می‌کردیم به من باخت و ۹۰ هزارتومان بدهکار شد. او بدهی‌اش را نمی‌داد. سر همین با هم درگیر شدیم و من با ضربات چاقو وی را به قتل رساندم.
 
 چه شد که آزاد شدی؟
 
 ۱۲ سال در زندان بودم. به قصاص محکوم شده بودم تا اینکه برادربزرگ‌ترم شروع به رایزنی کرد و پس از صحبت با خانواده مقتول در نهایت آن‌ها را راضی کرد تا با دریافت دیه رضایت بدهند. برادرم خانه‌اش را به‌خاطر من فروخت و ۳۰۰ میلیون تومان دیه داد تا اینکه در نهایت ۹ ماه پیش آزاد شدم. اما آزادی‌ام خیلی طول نکشید.
 
 تو که تجربه زندان و انتظار برای قصاص را داشتی، چرا درس نگرفتی؟
 
به خاطر عصبانیت. کنترلم را از دست دادم. این‌بار خدا می‌داند که سرنوشتم چه می‌شود.
 
 
 
منبع:روزنامه همشهری
 
انتهای پیام/
برچسب ها: قتل ، قتل دوم ، قصاص ، دیه ، رضایت ، مجرم ، قاتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
ان شاءالله ک اعدامی
این انگل رو از روی زمین پاکش کنید تا بقیه رو هم نکشته
آخرین اخبار