سازمان هواشناسی هشدار داد؛

وزش باد شدید، بارش های رگباری و سیلابی شدن رودخانه ها در برخی استان ها

سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای نسبت به وزش باد شدید، بارش های رگباری و سیلابی شدن رودخانه ها در برخی مناطق کشور هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان هواشناسی نقشه های هواشناسی دردو روزآینده بیانگرتداوم جریانهای گرم ومرطوب همراه با گذر ناوه تراز میانی جو از نیمه شرقی کشور است که سبب بارشهای رگباری همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت در این مناطق خواهدشد. براین اساس وضع هوای مناطق متاثر از این سامانه به شرح زیر پیش بینی می شود:

 شنبه 96/1/23: در بعد از ظهر رشد ابرهای جوششی در برخی نقاط با رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در شمال سمنان،  جنوب غرب یزد،  شرق و جنوب اصفهان، شمال هرمزگان،  جنوب سیستان وبلوچستان و ارتفاعات زاگرس در کرمان و شمال شرق فارس .

یکشنبه 96/1/24: بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط در مناطق کوهستانی مرکز و جنوب کرمان، نیمه شرقی یزد، خراسان جنوبی و شمال سمنان. 

 تشکیل ابرهای جوششی موجب وزش تند باد موقت و باد شدید و خیزش گردوخاک محلی و کاهش دید میشود  همچنین در برخی نقاط یاد شده رگبار موقت باران میتواند موجب سیلابی شدن موقت مسیلها  بخصوص در مناطق کوهستانی و رودخانه های محلی شود و همچنین در مناطق کوهستانی احتمال بیشتری برای برخورد صاعقه وجود دارد. 

از این رو توصیه می شود برای جلوگیری از خسارتهای احتمالی و داشتن واکنش مناسب،  اقدام لازم بعمل آید.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار