در نشست خبری مطرح شد؛

توضیحات شهرام‌نیا در مورد مشکلات شهر آفتاب

امیرمسعود شهرام‌نیا ضمن بیان اشکالات در برخی سازه‌های شهر آفتاب گفت: حضور ما در بازار جهانی کتاب قانع‌کننده نیست.

توضیحات شهرام نیا در مورد مشکلات شهر آفتاب/ سودآوری ما در بخش بین‌الملل اندک بودبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرمسعود شهرام‌نیا قائم مقام نمایشگاه کتاب در نشست خبری گفت: حداکثر خسارت‌های وارد شده به ناشران در اثر آبگرفتگی غرفه‌ها، به 200 میلیون تومان می‌رسد و تاکنون 150 میلیون تومان آن به طور کامل به ناشران پرداخت شده است. پیش‌بینی ما در بخش کودک و نوجوان 65 میلیون بود اما مبلغ خسارت 2 تا 3 میلیون تومان پایین‌تر از مبلغ پیش‌بینی ما شد. برخی ادعاهای جدید نیز در مورد حسارت آبگرفتگی داشتیم که در دو، سه مورد خود ناشران از گرفتن خسارت منصرف شدند.

وی افزود: در مجموع موفقیت‌های خوبی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب داشت. در بخش بین‌الملل شاهد حضور میهمان ویژه بودیم. همچنین، حضور آبرومندانه شهر میهمان، بورسیه نمایشگاه کتاب، حضور هیأت‌های مختلف خارجی از کشورهای آلمان، اتریش، چین، تاجیکستان و عمان در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب اتفاق افتاد.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به تصمیم واگذاری امور نمایشگاه کتاب به اصناف به عنوان تصمیمی عالمانه اظهار داشت: امسال حجم گلایه‌ها از اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب کمتر بود. در مجموع استفاده از فضای نمایشگاه برای بازديدکنندگان بهتر شد. شرایط پارکینگ‌ها بهتر شد. اما اشکالاتی چون گرمی سالن‌ها و آبگرفتگی برخی سازه‌ها حل نشده بود. امسال جمعیت بازدیدکننده از نمایشگاه کتاب بین 10 تا 15 درصد افزایش یافت.

شهرام‌نیا تصریح کرد: در کل در نمایشگاه سال‌جاری، شاهد افزایش 12 درصدی فروش کتاب بودیم. در جلسه کاری دیروز که با مسئول نمایشگاه کتاب اتریش داشتیم به طور شفاهی مطرح کردند و خواستند ایران کشور میهمان ویژه نمایشگاه کتاب اتریش شود که ما به طور شفاهی ابراز تمایل کردیم. امیدوارم بهانه بیشتری برای همکاری میان صنعت نشر ایران و اتریش فراهم شود. نقایص آبگیری ساختمان با وجود تلاش‌های انجام شده برطرف نشد  و نقایصی در بحث خنک‌کننده سالن‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به قابل اتکا نبودن سازه‌های موقت در هنگام بارندگی زیاد، اظهار داشت: سودآوری نمایشگاه کتاب در بخش بین‌الملل اندک بود. این‌ها قانع‌کننده نیست و به معنای حضور ما در بازار جهانی کتاب نیست. روال تخلفات نمایشگاه کتاب نیز غیرعادی نبود، هیأت رسیدگی به تخلفات روی آرای سال قبل خود ماند.

قائم مقام نمایشگاه کتاب در خصوص میهمان ویژه نمایشگاه کتاب سال بعد بیان کرد: چینی‌ها یک ماه قبل از نمایشگاه کتاب اعلام کردند میهمان ویژه نمایشگاه کتاب در سال 2019 خواهند بود. میهمان 2018 نمایشگاه کتاب هنوز قطعی نشده است و در شورای سیاست‌گذاری باید بررسی شود و تا یک ماه آینده مشخص خواهد شد. شهر بلگراد و بوداپست خواستار این بودند که به عنوان شهر میهمان در نمایشگاه کتاب حاضر شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار