رییس دانشگاه خواجه نصیر مطرح کرد؛

دانشگاه‌ها با کیفیت آرمانی آموزش عالی فاصله زیادی دارند

رییس دانشگاه خواجه نصیر گفت: هنوز ما با کیفیت آرمانی آموزش عالی فاصله زیادی داریم و باید در این قسمت توجه زیادی داشت.

دانشگاه‌ها با کیفیت آرمانی آموزش عالی فاصله زیادی دارند
علی خاکی صدیق رییس دانشگاه خواجه نصیر در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: متاسفانه یکی از چالش‌های پیش رو آموزش عالی گسترش بی رویه دانشجو در کشور است و این روند بدون کارشناسی همچنان ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: هنوز ما با کیفیت آرمانی آموزش عالی فاصله زیادی داریم و این هم خودش یکی دیگر از چالش‌های پیش رو آموزش عالی محسوب می‌شود و باید در این قسمت توجه بیشتری داشت.
 
رییس دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد: گسترش بی رویه مراکز آموزش عالی در بخش‌های دولتی و خصوصی و نبود یک نظام مدون از تهدیدات این بخش به شمار می‌رود.
 
خاکی صدیق عنوان کرد: ما نمی‌توانیم تمامی آموزش عالی را ارتقا دهیم و باید در این زمینه چارچوب مشخصی داشته باشیم. برخی از دانشگاه‌ها را برای فعالیت در زمینه‌های ملی و بین المللی مشخص کنیم تا در این زمینه فعالیت کنند. ما حتی باید دانشگاه منطقه‌ای و محلی نیز احداث کنیم.
 
وی بیان کرد:باید توسعه‏ رشته‏‌های تحصیلی براساس نیاز جامعه باشد و این‏گونه نباشد که در رشته‏‌های مورد نیاز به اندازه کافی دانش‏ آموخته نداشته باشیم، ولی در رشته‏‌های غیر مورد نیاز با اشباع فارغ ‏التحصیلان دانشگاهی مواجه باشیم.
 
رییس دانشگاه خواجه نصیر یادآورشد: باید فرآیند آموزش عالی به گونه‌ای باشد که دانشجویان در طول تحصیل بتوانند استعداد‌ها و مهارت‌‏های خود را شکوفا کنند و برای جامعه مفید باشند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار