یک کتاب بیشتر بخوانیم؛

فضا برای ترویج و گسترش زبان فارسی در مصر فراهم شد

مصری‌ها به بنیاد سعدی پیشنهاد همکاری در زمینه آموزش و ترویج زبان فارسی دادند.

فضا برای ترویج و گسترش زبان فارسی در مصر فراهم شد
سمیرا یافتیان رئیس اداره روابط عمومی بنیاد سعدی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مصری‌ها به بنیاد سعدی پیشنهاد همکاری در زمینه آموزش و ترویج زبان فارسی دادند. شناختی که مسئولان فرهنگی این کشور از بنیاد سعدی دارند، باعث شد که این پیشنهاد را برای آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان بدهند. مسئولان مصری اعتقاد دارند که در مصر علاقه‌مندان زیادی برای آموزش و ترجمه زبان فارسی وجود دارد.  

وی ادامه داد: وائل عبدالقادر مدیر یک انتشاراتی در مصر است که به عنوان نماینده ای از مصر  برای امضای پیش نویس تفاهم‌نامه به نمایشگاه آمده است تا بنیاد سعدی بتواند کتاب های آموزش زبان فارسی را در مصر چاپ کند و در کنار آن کلاس‌های آموزشی زبان فارسی را برگزار کند.  

یافتیان تصریح کرد: از آنجا که سالهاست ارتباط کاری با مصر نداریم، جالب توجه است که در مصر  علاقه‌مندان زیادی به زبان فارسی داریم. ما بیش از 17 کرسی زبان فارسی در دانشگاه‌های مصر داریم. باید بنیاد سعدی در ابتدا نظارت کند که چه  مواردی را می‌خواهند  منتشر کنند که اجازه چاپ و حق‌التالیف بدهد. سپس روش‌های تدریس را به آنها آموزش دهد تا روند آموزش سرعت بالاتری داشته باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.