کرمان؛

رونمایی از کتاب تاریخ مهدیه کرمان

ازکتاب تاریخچه مهدیه مسجد صاحب الزمان کرمان رونمایی شد.

رونمایی از کتاب تاریخ مهدیه کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همزمان با سالروز میلاد امام دوازدهم شیعیان حجت بن الحسن العسکری، در مراسم دعای ندبه این هفته مهدیه کرمان از کتاب تاریخچه مهدیه مسجد صاحب الزمان کرمان رونمایی شد.
 
در این مراسم که با حضور ذکااسدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان، توحیدی فرماندار کرمان وپورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی برگزارشد از این کتاب فاخر به قلم سید محمد علی گلاب زاده تاریخ نگار کرمان رونمایی شد.
 
حجت الاسلام عرب پور رئیس هیئت امنای مهدیه مسجد صاحب الزمان کرمان در این مراسم با اشاره به تلاش های انجام شده برای نگارش این کتاب گفت: این کتاب اثری تاریخی برای کرمان است که همزمان با میلاد امام زمان از آن رونمایی شد وتاریخ چند صدساله این منطقه را تشریح می کند.
 
همچنین سید محمدعلی گلاب زاده مولف کتاب نیز درخصوص تهیه وتالیف این کتاب گفت: دراین کتاب از عکس های قدیم کرمان نیز استفاده شده که عکس هایی خاص وبی نظیر است.
 
وی با اشاره به اینکه این سومین کتاب تاریخ کرمان به نگارش این مولف است تصریح کرد: این مکان در گذشته به شکل مجموعه قبرستانی نبوده بلکه خواستگاه تمدن مردم کرمان بوده است که تبدیل به قبرستان شده است.
 
وی اظهار کرد: تمدنها یا در ارتفاعات یا به سبب نزدیکی به آب ایجاد شده اندکه این مکان به سبب دارا بودن بیشترین منابع آب مطرح بوده است.
مهدیه مسجد صاحب الزمان کرمان متشکل از بنای مهدیه وگلزارشهدا و از سوی دیگر قبرستان مومنین است وزیارتگاه حلیمه خاتون از نوادگان امام موسی بن جعفر را در خود جای داده است.
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار