کرمانشاه؛

تخصیص230 میلیون دلار برای ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: ۲۳۰ میلیون دلار تسهیلات برای ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه تخصیص داده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ و به نقل از  روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ،علیرضا تخت شاهی در نشستی با عنوان طرح احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب ایستگاه های پمپاژ و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر کرمانشاه اظهار داشت: فاضلاب کرمانشاه معضل جدی این شهر است و با افزایش جمعیت روزبروز حاد تر می شود و به جایی رسیده که مخاطراتش هر کوی و برزن را گرفته و وضعیت آبشوران و قره سو قابل تحمل نیست.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: قرار شده که بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا اعتبارات مورد نیاز ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه را تأمین نماید و باید الزامات آن را شامل موافقت مدیران و مردم با عملیات ساماندهی فاضلاب شهر اخذ شود..
تخت شاهی با بیان اینکه پروژه بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه با اعتبارات موجود به هیچ وجه سامان نمی یابد، گفت: اگر ۵۰ میلیارد اعتبار نقدی برای طرح فاضلاب کرمانشاه تزریق کنیم در نهایت می توان گفت برای ۳۲۵ هزار نفر تصفیه فاضلاب خواهیم داشت در صورتیکه جمعیت کلانشهر ما به مرز یک میلیون نفر رسیده است.
وی در ادامه با بیان اینکه وزارت اقتصاد طرح فاضلاب کرمانشاه را اولویت یک دریافت تسهیلات دانسته، افزود: برای پوشش جمعیت یک میلیون نفری نمی توان منتظر ماند و تنها راه دست‌یابی به ارتقا بهداشت در بحث فاضلاب استفاده از فاینانس است.

وی بیان کرد: تاکنون هیچ تسهیلاتی برای بحث فاضلاب از بانک مربوطه گرفته نشده و کرمانشاه در این زمینه پیشگام است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه بیان کرد: در مجموع قرار است ۲۳۰ میلیون دلار برای ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه دریافت کنیم که از این میزان ۳۰ میلیون دلار را جمهوری اسلامی ایران و ۲۰۰ میلیون دلار را بانک مربوطه تخصیص می‌دهد.
تخت شاهی اظهار کرد: اگر این طرح نهایی شود سال ۹۶ شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم، طرحی بزرگ که بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زا است و ۷۰۰ میلیارد تومان پول فقط در بخش فاضلاب دارد و سطح شهر کرمانشاه به کارگاه عملیاتی بزرگ تبدیل می‌شود.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.