آیا مصریان باستان زودتر از کریستف کلمب به قاره آمریکا رسیدند؟+ تصاویر

اسناد تاریخی نشان می دهد به احتمال زیاد مصریان باستان پیش از کریستف کلمب پا به قاره آمریکا گذاشتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه هافینگتن پست عربی در مقاله ای اعلام کرد طبق اسناد و شواهد تاریخی، مصریان قدیم قرن ها قبل از کریستف کلمب پا به قاره آمریکا گذاشتند.

این پایگاه در گزارش خود می نویسد: در کناره رود نیل، مصریان قدیم، تمدن فرعونی را که آثار آن همچنان در اهرام و معابدی که جهان را به شگفتی واداشته، وجود دارد، بنا کردند.

آیا مصریان باستان زودتر از کریستف کلمب به قاره آمریکا رسیدند؟+ تصاویر

هنگامی که "ژان- فرانسوا شامپولیون" دانشمند فرانسوی، موفق به تفسیر و رمزگشایی از نمادهای هیروگلیفی (زبان مصریان قدیم) شد، باستان شناسان شروع به خواندن تاریخ ثبت شده بر دیوارهای مقبره ها و معابد کردند. فراعنه به ثبت جزئیات زندگی روزمره‌شان و ارتباطات خارجی‌ خود با دیگر کشورها و ملت‌های مجاور علاقه داشتند.

از معروف ترین سفرهای فراعنه، سفر به سرزمین "پونت" در ساحل شرقی آفریقا و در زمان پادشاهی "حتشسپوت" (پنجمین فرعون از سلسله هجدهم پادشاهی مصر باستان) بود. همچنین یکی دیگر از سفرهای معروف فراعنه، سفر به دور آفریقا در زمان فرعون نخو دوم (Necho II) از دودمان بیست و ششم پادشاهی بود که مورخ مشهور یونانی "هرودوت" به آن اشاره کرده است.

طبق اعلام هرودوت، نخوی دوم از ملوانان فنیقیایی کمک می گیرد تا یک ناوگان را از دریای سرخ اعزام کند و آنها به دریانوردی خود به موازات ساحل آفریقا ادامه می دهند تا به ستون های هرکول (تنگه جبل الطارق) می رسند.

هرودوت از این ملوانان نقل می کند که آنها مشاهده کرده اند پدیده طلوع خورشید از ابتدای سفر از جانب چپ آنها رخ می دهد؛ تا آنکه آنها به مکانی مشخص می رسند. بعد از آن، آنها مشاهده می کنند که خورشید از جانب راست آنها طلوع کرده است؛ مسأله ای که نشان از عبور آنها از "دماغه امید نیک" و سفر آنها به دور قاره آفریقاست.

آیا مصریان باستان زودتر از کریستف کلمب به قاره آمریکا رسیدند؟+ تصاویر

برخی معتقد هستند در این سفر احتمال دارد برخی کشتی ها به هنگام دریانوردی در اقیانوس اطلس از مسیر خود خارج شده باشند و به نزدیک‌ترین ساحل مقابل، یعنی برزیل و تا شمال آن، تا خلیج مکزیک رسیده باشند.

آنها با ارتباط میان تمدن مصریان باستان و ساخت اهرام در تمدن مایایی و آزتک ها در آمریکای میانه، تلاش می کنند، این استدلال خود را توجیه کنند.

آفریقایی ها و اهرام موجود در مکزیک

آیا ارتباطی میان اهرام فرعونی و اهرامی که تمدن های مایایی و آزتک ها (تمدنی در آمریکای مرکزی) در مکان های متعدد آمریکای میانه ساختند، وجود دارد؟

این تمدن ها در علوم مهندسی و نجوم رشد پیدا کرد و از این تخصص ها در ساخت بناهای هرمی شکل برای اهداف دینی مانند انجام مراسم های مذهبی و تقدیم قربانیان برای خدایان استفاده می شد.

آیا مصریان باستان زودتر از کریستف کلمب به قاره آمریکا رسیدند؟+ تصاویر

یکی از پژوهشگران اعلام کرده است وی آثاری از تنباکو و کوکایین در برخی مومیایی های مصریان کشف کرده است. معروف است که این  گیاهان آن زمان تنها در آمریکای شمالی و جنوبی رشد می کردند؛ پس چگونه آنها به مصر رسیده اند؟ 

از سوی دیگر در ایالت "تاباسکو" در مکزیک برخی آثار در تمدن اولمک (نخستین تمدن در مکزیک) یافت شده که تاریخ آن به 3700 سال پیش می رسد. از جمله سر سنگی بزرگی با ویژگی های آفریقایی مانند لب های ضخیم و دماغی دراز. با این وجود اقدامات کاوشی هنوز دلیلی قوی کشف نکرده که فرضیه رسیدن آفریقایی ها به سواحل مکزیک را به اثبات برساند.

آیا مصریان باستان زودتر از کریستف کلمب به قاره آمریکا رسیدند؟+ تصاویر


"گرند کنیون" در آریزونا

پیش از پایان دهه نخست قرن بیستم میلادی، گزارشی که در یکی از روزنامه های محلی آمریکا منتشر شد، حاکی از کشف آثاری باستانی، شامل مومیایی ها، مجسمه ها و کتیبه هایی با نقوش شبیه به هیروگلیف توسط گروهی از باستان شناسان موسسه "اسمیتسونیان" در داخل برخی غارها و حفره هایی بود که در منطقه گرند کنیون در آریزونا قرار داشت. اما شگفت تر آنکه دیگر خبری از این کشف مهم نشد و موسسه اسمیتسونیان وجود هرگونه اطلاعات در خصوص این گروه اکتشافی را تکذیب کرد.

آیا مصریان باستان زودتر از کریستف کلمب به قاره آمریکا رسیدند؟+ تصاویر

اما مسأله ای که پیچیدگی موضوع را بیشتر می کند، آن است که برخی مناطق "گرند کنیون" (دره ای که میان آن رود کلرادو قرار دارد و در ایالت آریزونای آمریکاست) دارای نامهایی متعلق به خدایان فراعنه است؛ مانند معبد ایزیس (از محبوبترین الهه های مصر باستان) و برج رع (رع از مهمترین خدایان مصر باستان بوده است).

اما این روایت با انتقادهای شدیدی مواجه شده و تا سرحد تکذیب رسیده است؛ به خصوص در غیاب هرگونه تصویری که این کشف باستانی را مستند کند. همچنین کتابی دیگر اشاره می کند که شماری از جستجوگران، اکتشافاتی مانند هرمی ساخته شده از سنگ و غارهایی در ارتفاع 800 فوتی را کشف کرده اند؛ اما ورودی آنها با سنگ بسته شده و یک الگوی دایره ای در آنهاست که به نظر می رسد کار بشر باشد.

از سوی دیگر، گرند کنیون دارای چندین مکان است که تمدن های هند باستان در آن مشاهده شده؛ مانند تمدن "آناسازی" که معیشت شان بر صید پرنده های کوچک و کاشت ذرت استوار بود.

بنابراین می توان گفت جعبه تاریخ بسیاری از رازها را در خود پنهان کرده که باید منتظر کشف شدن آنها بود و شواهد جدید سبب خواهد شد ما در خصوص آنچه که در خصوص تاریخ تمدن های قدیم می دانیم، تجدیدنظر کنیم.

ترجمه و تنظیم: محمد حسن خلیلی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالحمید
۰۴:۲۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
تمدن ازتک در اواخر قرون وسطا تو مکزیک پدید اومد مصریا در اون موقع خیلی وقت پیش عرب شده بودن اصلا فرعونی نبود که ؟
خواهشا مطالعه فرمایید.
Germany
جعفری
۲۰:۵۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
مثل ابشار موسی اواتونیا در افریقا که هزاران سال تمدن های مختلف در اطراف این ابشار به سر بردند بعد یک انگلیسی علاف امده گفته من این ابشار را کشف کردم وبه افتخار ملکه انگلیس ان را ابشار ویکتوریا مینامم و الان همه جا ان را ابشار ویکتوریا میشناسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
کلید هر چیزی دست روحانی است کلید قاره آمریکا را روحانی به کریستف کلمب داد !.............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
بهتر است کمی شخصیت داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
بهشت قرمز
۱۸:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
اگه کسی کشفش نمیکرد
خیلی بهتر بود
این قاره فقط باعث شر توی دنیا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
کلا غربیا عادتشون همینه تا وقتی به چیزی برسن که ندیده باشن میگن ما کشفش کردیم جدیدا تو اینترنت اومده که ایرانم قبل از کیریستف کلمب با اونجا مراوده تجاری داشته کتابشم نوشته شده
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۵:۰۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
کی گفته کریستف کلمب زود تر از همه به قاره امریکا رسیده؟
قاره امریکا بومی هایی داشته
آخرین اخبار