اعلام آمادگی آمریکا برای تقویت دفاع از کشورهای منطقه بالتیک در برابر روسیه

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد آمریکا و ناتو آماده هستند برای دفاع از کشورهای منطقه بالتیک عضو ناتو، همه توانمندی های لازم را مستقر کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا، روز چهارشنبه در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی اعلام کرد آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، آماده هستند برای دفاع از کشورهای منطقه بالتیک عضو ناتو، همه توانمندی های لازم را مستقر کنند.

این اطمینان دادن های آمریکا در حالی ابراز می شود که تنش ها با روسیه رو به افزایش است و روسیه بعد از استقرار موشک های اسکندر در کالینینگراد که قادر به حمل کلاهک های هسته ای هستند، خود را برای رزمایش مهمی در این منطقه در ماه سپتامبر آماده می کند.

متیس در پاسخ به سوالی درباره دفاع ضد هوایی در منطقه، گفت: ما همه توانمندی های لازم را در اینجا مستقر خواهیم کرد.

پیش تر دو مقام دفاعی آمریکایی اعلام کرده بودند واشنگتن قصد دارد به طور موقت یک آتشبار موشک های زمین به هوای پاتریوت را در کشورهای منطقه بالتیک به منظور تمرین های ناتو در تابستان امسال، مستقر کند.

جمیز متیس برای دیدار با نظامیان یک گردان چند ملیتی ناتو به فرماندهی آلمانی ها و شامل نظامیان بلژیکی و هلندی مستقر در نزدیکی پایتخت لیتوانی، روز چهارشنبه در این کشور به سر می برد.

وزیر دفاع آمریکا در جریان این دیدار همچنین از استقرار موشک های اسکندر روسیه در کالینینگراد انتقاد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار