سرمایه‌گذاری میلیاردر آمریکایی در بخش زعفران افغانستان

یک سرمایه گذار آمریکایی در نظر دارد در یک استارت‌آپ مستقر در شیکاگو که زعفران تولیدشده افغانستان را می‌فروشد، سرمایه‌گذاری کند.

میلیاردر آمریکایی در بخش زعفران افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «مارک کوبان» یک کارآفرین فناوری مستقر در دالاس است که از بسکتبال سیر شده و حالا می‌خواهد در یک استارت‌آپ مستقر در شیکاگو که زعفران تولیدشده افغانستان را می‌فروشد سرمایه‌گذاری کند، سرمایه‌گذاری که برای او جذاب است.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی؛ به نظر می‌رسد که شرکت «رومی اسپیس» به دنبال یک سرمایه‌گذاری 250 هزار دلاری برنامه شارک تانکر برای پنج درصد از سهامش بود.

سه نفر از بنیان‌گذاران شرکت ريا،امیلی میلر، کیم یانگ و کیت آلانیز، همگی در ارتش آمریکا در افغانستان خدمت کرده‌اند که با نحوه تولید زعفران آشنا شدند .

زعفران یکی از گران‌قیمت‌ترین ادویه‌های جهان است. آن‌ها همچنین یاد گرفته‌اند که زعفران افغانستانی یکی از بهترین زعفران‌های دنیاست.

شفقنا نوشت: ارزش بازار زعفران در ایالات‌متحده 60 میلیون دلار است که یانگ معتقد است این رقم چندان بزرگ نیست، اما او می‌گوید فروش زعفران به‌عنوان ادویه تنها یک‌تکه از طرح کسب‌وکار آنها است.

یانگ می‌گوید: ما واقعاً در صنعت ادویه فعال نیستیم. ما به دنبال ساخت یک برند جهانی زعفران و تولید سایر محصولات از زعفران هستیم.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار