وزیر دفاع آمریکا: ارتش آمریکا در افغانستان با دشمنی سرسخت روبرو است

وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا می گوید که ارتش امریکا در افغانستان با دشمنی سرسخت روبرو است، اما با این وجود ضربات محکمی به دشمن وارد کرده اند.

وزیر دفاع آمریکا: ارتش آمریکا در افغانستان با دشمنی سرسخت روبرو است

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جم متیس این اظهارات را در یک کنفرانس مشترک خبری با همتای دانمارکی اش در کوپنهاگن گفت.

متیس می گوید که گروه داعش و القاعده در افغانستان رو به نابودی هستند.

وزیر دفاع ایالات متحد،ه کشته شدن رهبر گروه تروریستی داعش در افغانستان را ضربۀ محکم خواند.

به گفته متیس؛ دشمن حدود دو سوم از نیروی خود را در افغانستان از دست داده است”.

حکومت افغانستان دو روز پیش از کشته شدن عبدالحسیب، رهبر شورشیان داعش در افغانستان خبر داد. گمان می رودکه او در حمله بر شفاخانۀ سردار داوود خان دست داشت.

 متیس همچنین رهبری افغانستان را ستایش کرد و خاطر نشان ساخت که اشرف غنی توانسته حمایت مردم را با خود داشته باشد.

به گفته متیس ایالات متحده به همکاری‌های نظامی و غیرنظامی خود در افغانستان ادامه خواهد داد و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان به خرج خواهد داد.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که رسانه‌های امریکایی خبر از اعزام ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سرباز دیگر امریکایی به افغانستان داده اند.

گفته شده که بر اساس سیاست جدید امریکا نسبت به افغانستان که قرار است به تعیید ترامپ برسد؛صلاحیت بیشتر عملیاتی بر ضد مخالفان به نظامیان امریکایی داده خواهد شد.

قرار است رئیس جمهور ترامپ پیش از شرکت در نشست ناتو در بروکسل که به تاریخ ۲۵ می برگزار می شود، موضع خود را در مورد افغانستان اعلام کند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار