دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور عنوان کرد:

لغو اجرای بخش آموزشی سند 2030

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به تعیین نقش آموزش و پرورش و وزارت علوم درسند 2030 گفت: اجرای بخش آموزشی این سند لغو شده است.

لغو اجرای  بخش آموزشی سند 2030 / آموزش و پرورش در جلسه اینچئون حضور داشته است
به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نود و سومین جلسه ستاد راهبردی اجراي نقشه جامع علمي كشور عصر امروز در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه منصور کبکانیان  دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشوردر حاشیه این جلسه با بیان اینکه از دی ماه 95 تاکنون این سند در شورا  بررسی کردیم و دائما نسبت به بندهای آن اعلام نگرانی کرده بودیم، عنوان کرد: تناقضات سند 2030 با اسناد بالادستی نظام بارها اعلام شده بود.

وی ادامه داد: آخرین جلسه‌ای که با حضور مدیرکل یونسکو در ایران برگزار شده بود به ان مساله تاکید شد که اگر یک بند سند 2030 مغایر با اسناد بالادستی باشد؛ اجرای سند باید متوقف شود همچنین گلایه کردیم که چرا این کار از سوی دولت انجام نشده است.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: الزام اجرای سند 2030 مصوبه هیات وزیران بود و تعداد 30 کمیته تشکیل دادند و که هیچکدام به ما گزارش نشد علاوه بر آن کارگروهی نیز تشکیل شد تا ملزم به اجرای ابعاد مختلف سند باشد و  تعبیری که مقام معظم رهبری درباره اجرای بی‌سر و صدای این سند داشتند کاملا درست بود چرا که به طور رسمی هیچ گزارشی به ما داده نشد  در حالی که شورای عالی انقلاب فرهنگی حداقل در حوزه فرهنگ و آموزش مسئولیت مشخص دارد و ما به درستی مورد گلایه رهبر معظم انقلاب قرار گرفتیم.

کبکانیان با اشاره به اینکه مساله سند 2030 در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح شد اما این موضوع به جلسه بعدی شورا موکول شد، تصریح کرد: درخواست فوری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دادیم که باید یکی از روسای قوا با این مساله موافقت کند چرا که رئیس شورا باید یکی از روسای قوا باشد ولی اکنون به دلیل ایام انتخابات این موضوع در اولویت دوم قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری توقف اجرای سند 2030 انجام شده و شنیده ام که معاون اول رئیس جمهور توقف اجرای سند را اعلام کرده است و اگر سند اجرا شود خلاف قانون اساسی است زیرا ولایت فقیه این مساله را اعلام کرده‌اند اما هنوز به طور کتبی این مساله را ندیدم.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی عنوان کرد: اجرای بخش آموزشی سند 2030 متوقف شد و به مصوبه شورا نیازی نیست چراکه فرمان مقام معظم رهبری بوده است اما آموزش تنها یکی از اهداف هفده گانه توسعه پایدار است که در سازمان ملل تصویب شد، اهداف دیگر نیز با تمام اسناد بالادستی ما در تناقض است.

کبکانیان با اشاره به اینکه در این سند موضوعاتی از قبیل بحث‌های مربوط به همجنس‌ بازی و مسائل دیگروجود دارد که نشان از  به رسمیت شناختن اینگونه افراد است، گفت: این مسائل خلاف مسائل کشورهای اسلامی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: هیات دولت بخش ارتباط با یونسکو را به وزرات علوم تفویض کرده اما وزیر وقت آموزش و پرورش در اینچئون این سند را امضا کرده ولی تمام ارتباط ما با یونسکو از طریق وزارت علوم است.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی با بیان اینکه کشورهای مسلمان دیگر نیز سند 2030 را امضا کردند، گفت: این کشورها چون برنامه و سند بالادستی نداشتند، مجبور به موافقت با چنین اسنادی هستند اما مقام معظم رهبری تاکید داشتند که ما در درجه اول باید برای اجرای چنین اسنادی در جهان مخالفت کنیم واگر امکان آن نبود و نتوانستیم حداقل در کشور آن را اجرا نکنیم.

وی اظهار کرد: همانطور که در برابر فرمان مقام معظم رهبری تکالیفی داریم باید در جلسه فوق‌العاده شورا بررسی شود همچنین باید به مساله ابزار نظارتی شورا نیز توجه داشته باشیم و هدف ما فقط حل مقطعی این موضوع نیست.

کبکانیان یادآور شد: در این جلسه علاوه بر سند 2030 ، سند فرنگی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۲ تير ۱۳۹۶
کاش یه مقدار به خودباوری برسیم.سند ۲۰۳۰ خود یه نوع وابستگی رو نشون میده البته به روش غربیش.رهبرم پاینده باش.تا زنده ایم رزمندتیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۱ تير ۱۳۹۶
این تجربه ای بود برای همه که گوش و چشمامون رو بیشتر باز کنیم!!ا
Iran (Islamic Republic of)
رخسار
۱۷:۵۷ ۲۱ تير ۱۳۹۶
خوب... ازین لحظه نظام آموزشی ما گلستان شد!
Iran (Islamic Republic of)
اکرم مشهدی
۲۰:۲۷ ۰۳ تير ۱۳۹۶
با سلام و خدا قوت خدمت مقام معظم رهبری و کلیه دست اندکارانی که سریعا اقدام نمودند و این سند را لغو نمودند .اینها همه لطف خدا و امام زمان بوده است .خدا رو شکر .التماس دعا
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
خوشحالم و به خودم افتخار می کنم خدمت سربازیمو زیر لوای سید علی بودم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
قربان حضرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
همه ۲۰۳۰ ننگین باید حذف شود نه فقط یک بخش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
رهبری باید کار شما هم انجام دهند؟
تا قبل از اعلام حضرت آقا هیچ حرف و صحبتی نبود!!!
خدا نکنه موارد دیگه هم باشه که بعدها معلوم بشه!!
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۸:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
رهبری فرمودند زیر بار سند 2030 نمیریم کلش گفت نه بخش آموزشی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۰۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
متاسفانه آموزش و پرورش در کشور ما مظلوم است. مهمترین سرمایه هر کشور، سرمایه انسانی است.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله خدابنده
۰۶:۲۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
السلام. بادرود وصلوات به روح رسول الله و ایمه الطاهرین و امام خمینی و شهدا سوال اینجاست که ایا تا قبل از فرمان امام خامنه ای شما مرده بودید که خود را مسلمان ومسئول معرفی میکنید و کاری نکردید ؟ والسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
صبح بخیر.خوب خوابیدید؟!دیگه پاشید،بعضی وقتابایدسرکارهم برید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
رهبرم پاینده باشید ما همه گوش به فرمان شماییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
خدا روشكر كه لطفش رو از ما برنداشته و به دعاي ولي عصر(عج). و تدابير رهبري اين نظام جمهوري إسلامي،برپايه مباني اسلام اداره خواهد شد چه بعضي ها بخواهند و يا نخواهند
Iran (Islamic Republic of)
جماعت
۲۳:۳۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
متاسفانه مسولین همه خواب بودند ،مقام رهبری بیدارشان کردحتما ازنوع خواب خرگوشی بوده‌‌!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
بی سروصدا چه کارهای که انجام نمیدم...خوب بود که رهبری متوجه شدن و متوقفش کردن.
آخرین اخبار