اهواز؛

خوزستان، مقام اول پرداخت زکات در کشور

مقام اول پراخت زکات در کشور متعلق به استان خوزستان و بیش ترین پرداخت زکات مربوط به شهرستان شوش است.

خوزستان، مقام اول پرداخت زکات در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مرتضی موصلی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از رویکردهای کمیته امام را توانمند‌سازی نیازمندان با جذب کمک‌های مردمی عنوان کرد و گفت: توسعه سنت حسنه زکات فرهنگ انفاق و نیکوکاری در اسلام است که از راهکارهای اساسی در محرومیت‌زدایی بشمار می‌رود.

وی با اشاره به رشد 30 درصدی زکات در سال 95 نسبت به سال قبل از آن بیان داشت: در استان خوزستان سال 95بیش از 160 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شد که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

موصلی تصریح کرد: این مبلغ در جهت توانمند‌سازی و مسکن نیازمندان‌، درمان بیماری‌های صعب العلاج، کمک به آموزش و توسعه زیر ساخت‌ها در مناطق محروم اختصاص داده شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر توسعه فریضه الهی زکات اظهار داشت: مردم خوزستان در کشور و شهرستان شوش در استان بیشترین سهم پرداخت زکات را به خود اختصاص دادند.

سهم مشارکت شهرستان شوش  زکات در سال 95 مبلغی معادل 20میلیارد و 54 میلیون ریال بوده است که در جهت احداث اماکن عام المنفعه مسجد‌، حسینیه‌، تجهیز مدرسه سالن ورزشی مسکن و تحصیل نیازمندان اختصاص یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.