اهواز؛

فعالیت بیش از 20 کارگاه صنایع دستی در دزفول

رییس میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری دزفول گفت: بیش از 20 کارگاه صنایع ‌دستی در این شهرستان فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛حجت‌الله آریایی‌نیا ،رییس میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری دزفول اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از 20 کارگاه صنایع ‌دستی در دزفول فعال است که از این تعداد چهار کارگاه در شهر دزفول و 2 کارگاه در بخش شهیون و مابقی در دیگر مناطق شهرستان دایر هستند که با تولید صنایع ‌دستی زیبا و منحصربه‌فرد مورد استقبال مردم بومی و گردشگران قرار گرفته‌اند.

وی افزود: کارگاه‌های صنایع ‌دستی یاد شده اغلب بالای سه نفر هنرمند دارند. ضمن این که برخی از کارگاه‌ها کمتر از این تعداد هنرجو را تحت پوشش دارند.

آریایی‌نیا گفت: کارگاه‌های صنایع ‌دستی دزفول با ایجاد اشتغال برای جوانان و به ‌ویژه بانوان در زمینه تولید کپو، خراطی، گلیم، جاجیم و احرام‌بافی فعالیت داشته و سالانه حدود پنج میلیارد ریال درآمدزایی دارند.

رییس میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری دزفول با اشاره به این که بالای 90 درصد صنایع‌ دستی تولیدی دزفول شامل کپوبافی است بیان داشت: علاوه بر کارگاه‌های یاد شده کارگاه صنایع ‌دستی ویژه زندانیان در محل ندامتگاه دزفول و کارگاه‌های دیگری نیز ویژه مددجویان بهزیستی در سطح شهر دایر شده که به آموزش افراد علاقه‌مند به صنایع‌ دستی می‌پردازند.

آریایی‌نیا افزود: بیش از یک هزار و 800 نفر از بانوان هنرمندان صنایع‌ دستی در کارگاه‌های دزفول مشغول به کار هستند و از این طریق برای خود اشتغال‌زایی کرده‌اند.

وی گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری دزفول در حد توان از هنرمندان صنایع‌ دستی حمایت می‌کند و علاوه بر بیمه 900 هنرمند صنایع‌ دستی، هنرمندان نیازمند دریافت تسهیلات بانکی را نیز به بانک‌ها و موسسه‌های مالی معرفی می‌کند.

آریایی‌نیا افزود: علاوه بر این، اداره میراث فرهنگی با راه‌اندازی نمایشگاه‌های شهرستانی، استانی و کشوری اقدام به معرفی صنایع‌ دستی هنرمندان دزفول در سطح استان و کشور و در برخی موارد بین‌المللی کرده است به‌ طوری‌که تاکنون آثار هنرمندان صنایع‌ دستی دزفول به نمایشگاه‌های متعددی در اهواز، تهران و نیز کشورهای لهستان، اوکراین و روسیه به نمایش درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان دزفول از نظر تنوع در صنایع‌ دستی به‌ عنوان یکی از قطب‌های شاخص استان خوزستان به شمار می‌آید.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.