امین زاده:

حقوق شهروندی باید به مطالبه ملی در کشور تبدیل شود

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: حقوق شهروندی باید به مطالبه ملی در کشور تبدیل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهوری امروز در همایش ملی حقوق شهروندی در بجنورد گفت:حقوق شهروندی، مسیر جدیدی است که در برنامه پنج ساله و 10 ساله دنبال می شود و برای تحقق آن باید باور کنیم که حقوق شهروندی یک شعار نیست.

وی با بیان این که حقوق شهروندی باید به مطالبه ملی در کشور تبدیل شود افزود: منشور حقوق شهروندی به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده و بتدریج در مرحله عملی و اجرایی شدن قرار خواهد گرفت.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با تاکید بر اینکه در اجرای منشور حقوق شهروندی از کپی برداری خودداری شده است ، اظهار کرد: با کپی برداری از کشورهای دیگر، مخالف هستیم و باید منشور حقوق شهروندی، یک سند اسلامی برای این ملت باشد.

امین زاده گفت: دستگاه های مختلف مکلف هستند تا منشور حقوق شهروندی مربوط به نهاد خود را در معرض دید افراد و ارباب رجوع قرار دهند و در این صورت مردم می توانند شکایت های خود از تخلف ها و رعایت نشدن حقوق شهروندی را بازتاب دهند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته بر حقوق اجتماعی متمرکز شده اند گفت: رویکردها در دفاع از حقوق شهروندان باید همین باشد که حقوق اجتماعی مورد توجه قرار گیرد تا آسیب های اجتماعی در جامعه به حداقل برسد.

وی بر نقش سمن ها و تشکل ها در جامعه تاکید کرد و گفت: ما نیز به سمن ها و تشکل ها کمک می کنیم تا در عرصه های مختلف فعالیت داشته باشند و در پیش برد اهداف موثر واقع شوند.

امین زاده در بخش دیگر سخنان خود به ظرفیت ها و توانمندی های خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت های اقتصادی در این استان، انرژی خورشیدی و کشاورزی است و پیگیری برای اجرای طرح پنل های خورشیدی و معرفی شهر تعاون از اقدامات خوبی است که در این استان انجام شده است.

وی بر آموزش حقوق شهروندی بر دانش آموزان در آموزش و پرورش تاکید و تصریح کرد: معلمان باید دانش آموزان را ازهمان دوران تحصیل، با حقوق شهروندی آشنا کنند تا رعایت حقوق شهروندی در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.