جزییات دستگیری 2 سارق جیب بُر در ایستگاه مترو

مأموران پلیس مترو در حین گشت زنی در ایستگاه مترو تئاترشهر به حضور دو نفر در مابین جمعیت حاضر در ایستگاه مشکوک شده و بعد ار تعقیب و گریز موفق به دستگیری آن ها شدند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جواندر ساعت 13:30 مورخه 07/02/1396 مأموران پلیس مترو در حین گشت زنی در ایستگاه مترو تئاترشهر به حضور دو نفر در مابین جمعیت حاضر در ایستگاه مشکوک شده ، آنها را تحت مراقبت قرار داده ، در زمان ارتکاب سرقت کیف متعلق به یکی از مسافرین قصد دستگیری آن ها را داشتند . 



دو سارق جوان با اطلاع از شناسایی توسط مأموران مترو اقدام به فرار در خیابان انقلاب کردند که در تعقیب و گریز ، مأموران کلانتری 148 انقلاب اسلامی با اطلاع از موضوع به کمک مأموران پلیس مترو رفته ، هر دو متهم را دستگیر و در همان بازرسی اولیه مقادیر وجوه نقد ، گوشی تلن همراه و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر از آنها کشف شد . 

جزئیات دستگیری 2 سارق جیب بر در ایستگاه مترو

پرونده در اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ  
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 12 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 
*تحقیقات اولیه از متهمان

دو متهم به نام های حمیدرضا . الف ( متولد 1352 ) و ناصر . ص ( متولد 1353 ) در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت شدند ؛ حمیدرضا در اظهاراتش مدعی شد که در داخل ایستگاه اتوبوس ! بوده که توسط مأمورین دستگیر شده و ناصر نیز عنوان کرد زمانیکه قصد داشته سوار یک تاکسی شود ! دستگیر شده است . 

*شناسایی تعدادی از شکات 

کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه تحقیقات خود و در بررسی اولیه از سوابق متهمین اطلاع پیدا کردند که آنها از مجرمین سابقه دارو دارای سوابق متعدد دستگیری در پلیس آگاهی ( بیش از 9 فقره سابقه دستگیری ) بویژه در پایگاه سوم و چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند که بارها به اتهام جیب بری و کیف قاپی دستگیر و روانه زندان شدند . 
در ادامه و با بررسی اموال بدست آمده از متهمان ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که در ایستگاه های مختلف "مترو" و "بی آر تی" ، به شیوه جیب بری مورد سرقت قرار گرفته بودند .

 

یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره هفدهم آگاهی و شناسایی چهره متهمین در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "داخل اتوبوس در نزدیکی پارک شهر بودم که پس از پیاده شدن از اتوبوس متوجه سرقت گوشی تلفن همراه خود از داخل کیف خود شدم ؛ زمانیکه داخل اتوبوس بودم ، یکی از متهمین در کنار من ایستاده بود و من کاملا چهره ایشان را به خاطر دارم " . مالباخته ای دیگر نیز در اظهاراتش عنوان داشت که در ساعت 17:30 مورخه 14/11/1395 و در ایستگاه مترو امام خمینی مورد سرقت کیف جیبی حاوی پول نقد و مدارک شناسایی قرار گرفته است . 

سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با شناسایی متهمین از سوی تعدادی از مالباختگان و در ادامه اعتراف صریح متهمین به مشارکت در سرقت ها ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمین به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمین و بویژه شناسایی سایر شکات و مالباختگان از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار