برانکو در اندیشه سنت شکنی در آسیا

سرخپوشان پایتخت قصد دارند با پیروزی برابر لخویای قطر در آسیا سنت شکنی کنند.

برانکو در اندیشه سنت شکنی در آسیا
به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا  براى برانكو و شاگردانش شيرين تَر از عسل است چرا كه علاوه بر اینکه به مرحله بعد راه یافتند شاهد يك بازى جوانمردانه هم در دوحه بودند. 

پرسپوليس در روزى كه نيم نگاهى به بازى الهلال و الريان داشت تمام تمركز خود را صرف بازى با الوحده كرد، هر چند برانكو و نيمكت نشينان تلاش مى كردند ١١ بازيكن داخل ميدان مسابقه از نتيجه ديگر ديدار گروه خبر دار نباشند اما سكوهاى آزادى به سرعت اخبار را به زمين منتقل مى كردند. 

به هر حال بازيكنان با علم به نتيجه ديگر ديدار اين گروه ، نماينده اماراتى ها را درهم كوبيدند. 

بيراه نگفتيم كه روز گذشته فوتبال نمره قبولى گرفت و بازى جوانمردانه در آسيا رقم خورد. برخلاف گفته برخى از افراد كه مدعى تبانى در دوحه بودند اما الهلالى ها بازى جوانمردانه را معنا كردند. 

شاگردان برانكو از همان دقايق ابتدايى با هدف سه امتياز به ميدان آمدند و خيلى خوب توانستند توپ و ميدان را در اختيار بگيرند. زدن دو گل در نيمه اول باعث شد كه آنها با خيال راحت ترى بازى كنند اما اماراتى ها بازى را به تساوى كشاندند. 

البته فشار سكوها و تدابير برانكو و تلاش بازيكنان خيلى زود ورق را به سود سرخپوشان برگرداند و باعث شد با هت تريك طارمى و گل زيباى سروش نتيجه تاريخى براى پرسپوليس رقم بخورد و ارتش سرخ مجوز صعود به مرحله بعد دريافت كند. 

سرخپوشان پايتخت به جمع ١٦ تيم برتر آسيا راه پيدا كردند و اگر در ديدار با لخويا به پيروزى برسند در آن صورت بعد از سالها سنت شكنى مى كنند چرا كه در سالهاى گذشته همواره از مرحله يك هشتم نهايى صعود نمى كردند و از گردونه رقابت ها خارج مى شدند. 

صعود شيرين به مرحله بعد ليگ قهرمانان آسيا سطح توقع هواداران را بالا برده است و آنها پيروزى در مرحله بعد و سنت شكنى را از برانكو و شاگردانش مى خواهند. 

البته پرسپوليسى ها همچنان عملكرد متفاوتى در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا از خود به جا گذاشتند. 

دفاع متزلزل پرسپوليس در بازى با الوحده بسيار عجيب بود چرا كه قهرمان ليگ برتر يكى از بهترين خطوط دفاعى تاريخ ليگ برتر به نام خود ثبت كرده و در ٣٠ بازى فقط ١٤ بار دروازه اش باز شد.

خط دفاعى پرسپوليس كه با حضور حسينى ، انصارى، ماهينى و محرمى توانسته آمار خيره كننده اى داشته باشد و تنها ٢٠ بار دروازه اش باز شود اما در شش ديدار گروهى ليگ قهرمانان آسيا به جز دو ديدار در مابقى بازيها گل دريافت كند. 

يكى از دلايل اما و اگرهاى ايجاد شده براى صعود پرسپوليس همين گل هايى بود كه قرمزها با بى دقتى و اشتباهات بچگانه دريافت مى كردند. 

به هر حال برانكو براى بازى با لخوياى قطر در مرحله بعد بايد تدابيرى در نظر بگيرد و نقاط ضعف دفاعى تيم خود را پوشش بدهد تا بعد از سالها پرسپوليس به مراحل بالاتر ليگ قهرمانان آسيا صعود كند.

انتهاى پيام/



  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار