مطهری در نطق میان دستور:

کاندیداها قول‌های غیرعملی ندهند/یارانه نقدی خلاف اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم تهران گفت: کاندیداها برای رسیدن به هدف مقدس خدمت به مردم و اسلام از نباید از هر وسیله ای استفاده نکنند.

کاندیداها قولهای غیرعملی ندهند/ بانک مرکزی  تکلیف موسسات سهامداران موسسات مالی را روشن کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مطهری عضو هیئت رئیسه مجلس در نطق میان دستور خود با اشاره به رسمیت شناخته شدن مرزهای ۱۹۶۷ فلسطین در سند سیاسی جنبش حماس، گفت: این امر گرچه می تواند به معنای به رسمیت شناخته شدن کشور جعلی اسرائیل باشد، اما در بخش‌های دیگر این سند، از سرزمین یکپارچه فلسطین، از رود اردن تا دریای مدیترانه سخن رفته است، و این نشان می‌دهد که جنبش حماس دست از آرمان آزادی کامل فلسطین بر نداشته و پذیرش مرزهای ۱۹۶۷ را باید به عنوان یک تاکتیک تلقی کرد.

عضو هیئت رئیس مجلس با بیان اینکه، برخی رهبران سیاسی غربی و عربی از نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه و قفقاز ابراز نگرانی می‌کنند، تاکید کرد: نفوذ ایران در سایر کشورها نفوذ فکری، اعتقادی و ایدئولوژی است.

مطهری تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما از جنس نهضت پیامبران است و با فطرت خداجوی انسان ها سر و کار دارد و هنگامی که پیام این انقلاب به دلها می‌رسد خود به خود خاضع می‌شوند، و اساسا از ابتدا مقصود ما از صدور انقلاب همین بوده است.

مطهری در ادامه از بانک مرکزی خواست، تا تکلیف سهامداران موسساتی مانند کاسپین، ثامن الحجج و آرمان را هر چه زودتر معلوم کنند.

وی با طرح این پرسش که چرا این معضلات پدید می آید و آیا جز کوتاهی بانک مرکزی در نظارت بر این موسسات است، بیان داشت: اگر از زمان ثبت این موسسات نظارت کافی وجود می‌داشت و ملاحظه آنها نمی شد و به تعبیر امیرالمومنین (ع) اگر مسامحه یعنی رودربایستی، رفیق بازی و ملاحظه کاری در کار نبود، این موسسات این مقدار رشد نمی کردند.

وی افزود: وقتی موسسه ای می گوید، من ۳۵ درصد سود سپرده می دهم، آیا بانک مرکزی نباید سوال کند از کجا می‌خواهید بدهید؟ و چرا انضباط مالی کشور را به هم می زنید؟!

مطهری د ادامه به روشهای مرسوم در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و با تاکید بر اینکه رقابت‌های انتخاباتی این دوره باید آسیب‌شناسی شوند، اظهار داشت: ما از سیره پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار آموختیم که برای رسیدن به یک هدف مقدس نمی‌‌توان از وسیله نامقدس استفاده کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مثلاً ما برای تبلیغات دین نمی‌توانیم، از جعل و دروغ استفاده کنیم.

وی با اشاره زمانی که فرزند شیرخواره رسول اکرم(ص) از دنیا رفت و خورشید گرفت بیان داشت: بر اثر این اتفاق بر ایمان مردم به پیامبر افزوده شد، ولی پیغمبر اکرم مردم را در مسجد جمع کردند و بالای منبر به مردم گفتند، این خورشید گرفتگی هیچ ربطی به فوت فرزند من نداشت.

مطهری با تاکید بر اینکه پیامبر نمی‌خواست از جهالت مردم برای تبلیغ دین استفاده کند، اظهار داشت: کاندیداها برای رسیدن به هدف مقدس خدمت به مردم و اسلام از هر وسیله ای استفاده نکنند! قولهای غیرعملی ندهند و مردم را صرفاً طلبکار نکنند، زیرا حق همیشه دو طرفی است، و همانطور که مردم بر حکومت حقی دارند، حکومت هم بر مردم حقوقی دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حکومت از مردم کار و تلاش می خواهد، نه تنبلی و طلبکاری، یادآور شد: اوایل انقلاب هرکسی به دنبال این بود که چه کاری بر روی زمین مانده که من آن را انجام دهم.

مطهری با تاکید بر اینکه باید فرهنگ بدهکاری به انقلاب و اسلام احیا شود، بیان داشت: مردم باید کار کنند و مالیات بپردازند، نه این که آخر هر ماه دستشان به سوی دولت دراز باشد، که یارانه نقدی بگیرند.

وی اظهار داشت: یک کاندیدای مصلح و خیرخواه مردم و حکومت از نظر من باید بگوید، من یارانه نقدی را قطع می کنم مگر برای از کار افتادگان و معلولان و مانند اینها.

نماینده مردم تهران با اشاره به تعبیری از شهید مطهری بیان داشت: مصلح واقعی کسی است که با نقاط ضعف جامعه مبارزه کند و صلاح اجتماع را در نظر بگیرد، هرچند که از محبوبیت او کاسته شود.

مطهری با تاکید بر اینکه یارانه نقدی خلاف اقتصاد مقاومتی است و از همان ابتدا مجلس هشتم هم نباید زیر بار آن می‌رفت، بیان داشت: متاسفانه بعد از تصویب قانون تثبیت قیمت ها در مجلس هفتم، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ ، چند سال قیمت حامل های انرژی افزایش نیافت، و این امر مستمسکی به دست دولت نهم شد که علاقه شدیدی به توزیع پول در میان مردم داشت، تا لایحه هدفمندی یارانه‌ها را به مجلس بیاورد.

وی ادامه داد: در حالی که اگر قیمت حامل‌های انرژی مانند گذشته، هر سال چند درصد افزایش می یافت که مردم نیز پذیرفته بودند، اساساً نیازی به داستان خانمان برانداز یارانه ها نبود.

مطهری با بیان اینکه وعده افزایش چند برابری یارانه ها مصداق استفاده از وسیله نامقدس برای نیل به هدف مقدس است، اظهار داشت: ملت فهیم و بزرگ ایران، رشد اجتماعی و سیاسی خود را در انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران نشان خواهند داد و فریب این‌گونه شعارها را نخواهند خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
علی آقا مگه تو سال 92 با اون قول و وعده های حسن روحانی خواب بودی،یا خوابت کردن و خودت خبر نداری
آخرین اخبار