تعطیلی 2 مدرسه اسلامی در میانمار، اعتراض دیدبان حقوق بشر را به دنبال داشت

سازمان دیدبان حقوق بشر از دولت میانمار خواست هرچه سریعتر دو مدرسه اسلامی را که در اقدامی تبعیض‌گرایانه بسته‌شده‌اند، بازگشایی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان دیدبان حقوق بشر، این سازمان اعلام کرد: دولت میانمار باید هرچه سریعتر دو مدرسه اسلامی را که مقامات محلی در 28 آوریل در رانگون مهر و موم کرده‌اند، بازگشایی کند. 

سازمان دیدبان حقوق بشر نوشت: دولت میانمار باید به حفاظت از حق آزادی مذهبی برای تمام جوامع این کشور از جمله برای عبادت، اجرای مراسم مذهبی، ادای تکالیف دینی و آموزش متعهد باشد.  

در اواخر ماه آوریل، جمعیتی متشکل از 50 تا 100 ملی‌گرای افراطی بودایی، مقامات محلی و پلیس منطقه رانگون را تحت فشار قرار دادند تا دو مدرسه اسلامی را تعطیل کنند. این ملی‌گراهای افراطی اعضای جامعه مسلمانان را به استفاده از این مدارس برای عبادت متهم می‌کنند. آنها ادعا کردند این اقدام مغایر توافقی است که مسئولان مدرسه سال گذشته امضا کردند. مقامات نیز این درخواست را عملی و از بازگشایی مدارس خودداری کرده‌اند. 

فیل رابرتسون، معاون مدیر آسیایی دیدبان حقوق بشر، گردن نهادن مقامات محلی میانمار به این درخواست را جدیدترین ناکامی دولت در حفاظت از حقوق اقلیت‌های دینی عنوان و تاکید کرد: دولت میانمار باید هرچه سریعتر به این تعطیلی و محدودیت هایی که برای اقلیت های دینی اعمال می شود، پایان دهد و ملی‌گراهای افراطی بودایی را که به اسم مذهب قانون‌شکنی کرده‌اند، محاکمه کند. 

یکی از اعضای کمیته یکی از این مدرسه‌ها به سازمان دیدبان حقوق بشر گفت مقامات گفتند تعطیلی مدرسه موقتی است، اما هیچ زمانی برای بازگشایی آن مشخص نکرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار