میانمار مانع تحقیق شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در خصوص مسلمانان روهینگیا شد

«آنگ سان سو چی» درخواست شورای حقوق‌بشر سازمان ملل برای تحقیق در خصوص وضع مسلمانان روهینگیا را نپذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «اینترنشنال بیزنس تایمز»، «آنگ سان سو چی» رهبر فعلی و موقت میانمار، که برنده جایزه صلح نوبل نیز است، درخواست شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تحقیق در خصوص وضع اقلیت مسلمانان روهینگیا در این کشور را رد کرد.

وی که خود را یکی از مدافعان حقوق بشر می داند اظهار کرد دولت او به آژانس حقوق بشر سازمان ملل اجازه مداخله و تحقیق در خصوص اوضاع مسلمانان را نمی دهد.

اقلیت مسلمان روهینگیا، که از سوی کشور عمدتا بودایی میانمار، مهاجر و بیگانه تلقی می شوند، به شدت از سوی نیروهای نظامی این کشور مورد آزار و اذیت هستند. انتقادات و نگرانی های زیادی در خصوص کم کاری دولت میانمار در متوقف کردن نسل کشی مسلمانان در این کشور وجود دارد. گزارشات بسیاری در خصوص جرایم صورت گرفته به دست ماموران امنیتی میانمار، از جمله کشتار جمعی و تجاوز جنسی گروهی، در دست است.

آنگ سان سو چی در خصوص اعزام کمیته حقیقت یاب از سوی سازمان ملل برای بررسی اوضاع مسلمانان اظهار کرد: «ما موافق این اقدام نیستیم؛ زیرا معتقدیم مفاد قطعنامه سازمان ملل با آنچه در حقیقت در حال رخ دادن است، منافات دارد.»

47 عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه ای را به منظور اعلام درخواست بین المللی برای توقف خشونت علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا به تصویب رساندند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار