سخنگوی وزارت امور خارجه در نمایشگاه کتاب:

نمایشگاه کتاب بر دیپلماسی فرهنگی تاثیر دارد/ می‌توانیم در منطقه حرف اول را بزنیم

قاسمی گفت: انجام هر کار فرهنگی و همین‌طور نمایشگاه کتاب بر دیپلماسی فرهنگی و روابط کشورها تاثیر زیادی دارد.

نمایشگاه کتاب بر دیپلماسی فرهنگی تاثیر دارد/ می‌توانیم در منطقه حرف اول را بزنیم
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با حضور در نمایشگاه کتاب تهران، در جمع خبرنگاران گفت: انجام هر کار فرهنگی و همین‌طور نمایشگاه کتاب بر دیپلماسی فرهنگی و روابط کشورها تاثیر زیادی دارد. مدتی است که در فضای جدید با فناوری‌های جدید و فضای مجازی سر و کار داریم؛ اما کتاب جایگاه بالایی دارد. در کشورهایی که امکانات بالایی از نظر تکنولوژیکی دارند، نمایشگاه کتاب و جایگاه نشر به لحاظ کمی و کیفی تغییر نکرده است.  
 
وی تاکید کرد: اگر جامعه برتر را می‌خواهیم، باید به کتاب و نمایشگاه کتاب برگردیم. کمک به توسعه فرهنگ با کتابخوانی ممکن می‌شود. اگر کتاب و فرهنگ کتابخوانی وجود داشته باشد، در همه زمینه‌ها دیپلماسی و فرهنگ عمومی زندگی بهتری خواهیم داشت.
 
قاسمی درباره ارزیابی خود از روند برگزاری نمایشگاه کتاب اظهار داشت: فضای نمایشگاه جای تبریک و خوشحالی برای خودم، مسئولین نمایشگاه و وزارت ارشاد دارد. جا دارد جلوتر برویم و کار را توسعه بدهیم. می‌توانیم در منطقه حرف اول را بزنیم.
 
وی در مورد مهمان ویژه سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: ایده بسیار خوبی بود. به همین بهانه، معاون وزیر خارجه ایتالیا به ایران آمده بود. بعد از بازدید نمایشگاه آنها نظر بسیار مساعدی داشتند. برای آنها قابل توجه بود که در ایران این تعداد بازدیدکننده وجود دارد. آنها آماده هستند که بتوانند آثار برتر ایران را که کمتر در ایتالیا شناخته شده‌، به کمک رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا معرفی کنند. من هم خواستم که این اتفاق دو طرفه باشد و کار جدیدی برای معرفی آثار دو کشور آغاز شود.
 
وی درباره همکاری فرهنگی ایران و سایر کشورهای منطقه گفت: صحبت‌هایی با معاونت فرهنگی داشتم پیرامون اینکه زمینه‌های همکاری و کار مشترک را در خارج از کشور بررسی کنیم. ببینیم چگونه می‌توانیم سطح فعالیت‌های خود را با کشورهای دیگر ارتقا بدهیم. در سیاست خارجی اولویت ما همسایگان و کشورهای پیرامونی هستند. باید بتوانیم در کشورهای همسایه که اشتراک زیادی داریم، بیشتر کار کنیم و آنها هم تمایل زیادی به این کار دارند. 

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، همچنین شنیده‌هایی مبنی بر اتخاذ تصمیمات جدید برای برجام در آستانه انتخابات را تکذیب کرد و گفت: این خبر صحت ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پایان درباره انتخابات پیش رو و شور انتخابات گفت: دولت در ایران بر توان مردم مبتنی است و شکل گرفته کشور مستقلی است که وابستگی به جایی ندارد. هرچقدر مردم در تلاش و کوشش برای ساخت کشور باشند، روز به روز به جلو حرکت می‌کنیم. در انتخابات هم نقش مردم بسیار مهم و تاثیرگذار است و می‌توانند با رای خود و  حضور پررنگ، وحدت را در ایران به نمایش بگذارند و نشان بدهند نسبت به سرنوشت کشور خود حساس هستند. 
 
 
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار