رحیمی مطرح کرد؛

صرف بیش از 4 هزار میلیارد ریال برای درمان مددجویان کمیته امداد/ احداث همراه سرا در 5 استان کشور

مدیر کل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برای مددجویان کمیته امداد در سال 95، مبلغ 4 هزار میلیارد ریال در بخش درمان بیمه پایه هزینه شده است.

به گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جعفر رحیمی مدیر کل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه افراد به علل گوناگون دچار فقر می‌شوند، بر همین اساس ضرورت دارد تا در کنار پرداختن به مسائلی مانند معیشت، مسکن و شغل به موضوع بهداشت و درمان نیز پرداخته شود که در اساسنامه کمیته امداد نیز ذکر شده است.

وی ادامه داد: از طرفی محرومیت به نوعی با موضوع نبود سلامت در جامعه مرتبط است که کمیته امداد در جهت کمک بیشتر به این امر توجه دارد.

رحیمی با بیان اینکه کمیته امداد خدمات خود را بر 3 موضوع بیمه پایه، بیمه تکمیلی و بهداشت عرضه می کند، تصریح کرد: موضوع بهداشت نیز شامل مواردی از جمله تغذیه، سلامت، آموزش، توانبخشی و غیره است.

مدیر کل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد با بیان اینکه 10 هزار مرکز درمانی طرف قرارداد در کل کشور وجود دارد، افزود: تعداد یک هزار و 200 نفر پزشک عمومی و خانواده نیز طرف قرار داد کمیته امداد هستند که نظام ارجاع توسط این افراد صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: 700 بیمارستان دولتی، یک هزار متخصص و یک هزار و 500 داروخانه طرف قرارداد کمیته امداد هستند.

رحیمی اضافه کرد: در سال 95 تعداد یک میلیون و 500 ویزیت پزشک خانواده، 350 هزار ویزیت پزشک متخصص، یک میلیون و 500 نسخه داروخانه، 150 هزار نسخه تصویر برداری، 270 هزار نسخه آزمایشگاه از خدمت رسانی به مددجویان جمع آوری شد.

مدیر کل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد 120 هزار نفر از مددجویان در بیمارستان های طرف قرارداد بستری شدند، بیان کرد: همچنین در سال 95 نیز 4 هزار میلیارد ریال هزینه درمان مددجویان در بیمه پایه شده است.

وی در خصوص خدمات بیمه تکمیلی کمیته امداد خاطر نشان کرد: مساعدت در پرداخت فرانشیز بستری، پرداخت ما به التفاوت قیمت های دارو، هزینه رفت و آمد مددجویان، هزینه جانبی بیماران خاص و هزینه نگهداری در منزل از خدمات بیمه تکمیلی برای مددجویان کمیته امداد است.

رحیمی با تأکید بر اینکه 21 هزار و 488 مورد از بیماران تحت پوشش نیازمند نگهداری در منزل هستند، گفت: 50 درصد از مددجویان شهری و ما بقی روستایی هستند و یک هزار و 225 نفر از مددجویان نیازمند نگهداری در سرای سالمندان هستند.

مدیر کل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد با بیان اینکه به منظور رفاه حال همراهان بیماران در 5 استان کشور اقدام به احداث همراه سرا شده است، تصریح کرد: این استان ها شامل فارس، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، بوشهر و هرمزگان است که در سال 95 حدود 54 هزار نفر از خدمات این همراه سراها بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه حداقل هزینه نگهداری سالمندان ماهیانه 800 هزار تومان است، ادامه داد: در کنار بیمه پایه و مکمل، بحث سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال، مادران باردار و بیماران صعب العلاج نیز در نظر گرفته شده که ماهیانه 80 هزار تومان در اختیار این افراد برای کمک هزینه غذایی پرداخت می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر 6 هزار بیمار خاص از افراد تحت حمایت در کشور وجود دارند که از این تعداد یک هزار و 70 نفر مبتلا به ام اس، یک هزار و 308 نفر نیازمند پیوند کلیه، 928 نفر بیمار تالاسمی، 2 هزار و 452 نفر دیالیزی و 258 نفر بیمار هموفیلی هستند که از این تعداد بیش از 3 هزار نفر تحت پوشش بیمه کمیته امداد هستند.

 مدیر کل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد در پایان گفت: در یک‌نظر سنجی که در کشور انجام شد، تعداد 27 هزار و 500 بیمار صعب العلاج شناسایی شده که این تعداد در گروه‌های مختلف بیماری تقسیم بندی شده‌اند و امسال با مساعدتی که رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) داشته است، میزان اعتبار برای بیمه مکمل 5 برابر افزایش یافته و برای هر بیمار سرطانی در سال مبلغ 70 تا 80 میلیون تومان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار