ارومیه؛

صدور 6 هزار کارت سلامت رانندگان

در سال 95 محل معاینات پزشکی طب کار مهاباد 6 هزار عدد کارت سلامت برای رانندگان صادر کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای و طب کار مرکز بهداشت مهاباد گفت: هدف از راه اندازی این مرکز آسانتر نمودن سهولت دسترسی رانندگان به خدماتی که قبلا در شهرستان های همجوار ارائه می شد و رانندگان مجبور بودند با طی مسافت های طولانی جهت دریافت کارت سلامت رانندگان اقدام کنند.

وی افزود: در استان آذربایجان غربی در سه شهرستان ارومیه،خوی و مهاباد فعال بوده و در سال 95 برای 6 هزار نفر از رانندگان ساکن در شهرستان های سقز،نقده،شاهین دژ ، تکاب ، میاندوآب ، اشنویه ، پیرانشهر ، سردشت،بوکان و مهاباد کارت سلامت رانندگان صادر شده است.

وی خاطر نشان ساخت: صدور بیمه نامه برای رانندگان منوط به دریافت کارت سلامت و کارت هوشمند می باشد و این مسئله اهمیت کار معاینات پزشکی طب کار را دو چندان می نماید.

مهرور گفت: تعداد مراجعین به این مرکز در طول ایام روز و در ساعات ادارای به طور متوسط 25 الی 30 نفر می باشد و در طول ماه نیز به طور متوسط 500 نفر به این مرکز جهت صدور کارت سلامت رانندگان مراجعه می نمایند.

وی خاطر نشان ساخت:مدت زمان اعتبار کارت ها برای رانندگان گروه های هدف زیر 40 سال 2 سال بوده و برای رانندگان گروه های هدف بالای 40 سال به علت بالا بودن درصد ابتلا به بیماری هایی همچون دیابت،قلبی و عروقی،کلیه،چشم 6 ماه تا یک سال می باشد.

کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت بیان کرد:گروه های هدف کمتر و بیشتر از 40 سال در صورتیکه دچار بیماری هایی همچون گرفتگی عروق کرونری قلبی،کراتین بالا در بیماران کلیوی،کوری مادرزادی و یا تنبلی چشم و افراد دارای فشار خون بالا و دیابت به پزشک متخصص مربوط ارجاع داده شده و پس از حصول اطمینان از سلامتی فرد از موارد ذکر شده کارت سلامت برای فرد مذکور صادر می شود.

وی افزود: رانندگان جهت اخذ کارت سلامت می بایست با در دست داشتن شناسنامه ، کارت ملی،پایان خدمت ، گواهینامه و دو قطعه عکس و ناشتا بودن جهت ارجاع به آزمایشگاه طرف قرار داد به محل صدور کارت سلامت رانندگان واقع در ورودی جاده مهاباد به ارومیه مراجعه نمایند.

مهرور گفت:این مرکز با یک پزشک دور دیده طب کار دارای مجوز معاینات رانندگان یک کارشناس بهداشت حرفه ای و یک بینایی سنج و یک شنوایی سنج و یک روانشناس با تعرف دولتی به رانندگان شهرستان های همجوار و مهاباد خدمات طب کار ارائه می دهند.

محل صدور کارت سلامت رانندگان شهرستان مهاباد از سال 94 آغاز به کار نموده است. از ابتدای سال 94 تا کنون 12 هزار و پانصد کارت سلامت برای رانندگان صادر شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.