سمنان؛

اعزام بیش از27 هزار نفر به اردوهای جهادی استان سمنان

در طول یک سال اخیر، ۲۷ هزار و ۶۷۰ نفر در راستای عمران و توسعه روستایی به اردوی جهادی استان اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سرهنگ جبار دوست‌ محمدیان در نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه به میزبانی سپاه ناحیه سمنان، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بسیج سازندگی در راستای اعزام به اردوهای جهادی در یک سال اخیر، گفت : ۲۷هزار نفر در این مدت در بخش‌های تعمیرات، روشنایی روستایی، معابر، باغات، مدرسه و خانه عالم، تجهیز، تعمیر، برق‌کشی، سیمان‌کاری، کاشی‌کاری، لوله و تأسیسات و فرهنگی، قرآنی به اردوهای جهادی روستاهای محروم استان اعزام شدند.

دوست‌ محمدیان افزود: ساخت ۲۷خانه برای نیازمندان به‌صورت مشارکتی با کمیته امداد ویژه محرومان، ساخت سه غسال‌خانه روستایی، ساخت دو چشمه توالت عمومی، طراحی، اجرا و تکمیل سه یادمان شهدای روستایی، تجهیز و تکمیل دو پایگاه بسیج عشایری و روستایی، دوره‌های آموزشی و قرآنی و همچنین پزشکی و ویزیت بیماران در زمره اقدامات این نهاد در اردوهای جهاد طی یک سال گذشته بوده است.

وی اظهار داشت : روستاهای بخش خارتوران شاهرود شامل تلخاب و وهل و ابوالحسنی، روستاهای منطقه رامه، روستاهای جنوب دامغان و همچنین سمنان در زمره اماکنی بودند که طرح‌های اردوی جهادی با تمرکز بر این نواحی طی یک سال اخیر برنامه‌ریزی شد که دراین‌بین خارتوران با ۹طرح بیشترین میزبانی از طرح‌های اردوی جهادی را به خود اختصاص داده است.

دوست ‌محمدیان درباره برنامه‌های بسیج سازندگی همچنین توضیح داد: یکی از رسالت‌های این اردوها، توانمندسازی مردم روستایی درزمینهٔ اقتصاد است که با صنایع تبدیلی ویژه عرضه محصولات باغی و کشاورزی می‌توان به آن دست ‌یافت لیکن این اردوها در هشت منطقه اقتصادی هدف‌گذاری شده به میزبانی هر هشت شهرستان استان، باهدف آموزش به روستانشینان در دست اجرا است.

وی افزود: سه روستای استان سمنان در هدف‌گذاری کشوری توانمندسازی ۱۲۸ روستا، هدف‌گذاری شده‌اند که در این روستاها ۵۵ طرح توانمندسازی روستایی اجرا خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد(عج) استان  سمنان تصریح کرد : ۱۹پروژه ازاین‌بین متعلق به خارتوران شاهرود، ۱۷ پروژه در فرومد میامی و ۱۹ پروژه در قهاب رستاق دامغان ویژه توانمندسازی نقاط روستایی اجرا می‌شود که در هدف‌گذاری بسیج سازندگی نیز بااعتبار ۱۲میلیارد تومان دیده‌شده است.

دوست‌محمدیان ادامه داد : در سال جاری ۲۸ هزار نفر به ارودهای جهادی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.