اهواز؛

کمبود ماما در خوزستان

مهران ورناصری گفت: 450 ماما در خوزستان فعال هستند ولی با کمبود 80 تا 100 ماما روبه رو هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: کشور ایران دومین رتبه را در انجام عمل سزارین در جهان دارد و آمار استان نیز در حد کشور است اما انجام زایمان به روش سزارین در خوزستان کاهشی 10 درصدی داشته است.
 
ورناصری اظهار کرد: سزارین یک معضل بزرگ برای سیستم بهداشت و درمان است اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت، در سه سال گذشته، 85 هزار زایمان طبیعی در خوزستان انجام شد که از استراتژی های مهم این دانشگاه کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان های طبیعی است.
 
ورناصری ادامه داد: سزارین عوارض زیادی دارد ولی اگر زایمان طبیعی وقتی بار نخست به خوبی انجام شود مادر در زایمان های بعدی کمتر دچار مشکل می شود.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون 450 ماما در خوزستان فعال هستند و با کمبود 80 تا 100 ماما روبه رو هستیم.
 
ورناصری اظهار کرد: مشکلاتی در ساختارهای اداری با توجه به مساله دریافت مجوز و مالی، مانع بکارگیری نیرو در حوزه مامایی می شود؛ برنامه برای افزایش جذب نیرو وجود دارد و به زودی جمعیت بیشتری از نیروهای تحصیلکرده جذب می شود.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز به فعالیت مراکز زایمان طبیعی یا LDR اشاره کرد و افزود: هم اکنون 26 مرکز در خوزستان فعال است و تا پایان دولت به 54 مرکز افزایش می یابند.
 
وی بیان کرد: در این مرکز زایمان طبیعی، زن باردار در اتاق تک نفره در شرایط مساعد زایمان می کند و خانواده در کنار وی هستند.
 
انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.