اهواز؛

راه اندازی اداره مستقل شیلات در شوش

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ازافتتاح اداره مستقل شیلات این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سید راضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهرستان شوش در کنار نیروی انسانی ماهر در زمینه تولید آبزیان، ظرفیت‌های بالقوه و خدادادی بسیار مناسبی در حوزه شیلات نیز دارد.

وی ادامه داد: وجود ماهی گرمابی، حوزه‌های ماهی در بخش‌های مختلف شهرستان و ظرفیت‌های طبیعی همچون رودخانه دز، کرخه، شاوور و تالاب بامدژ باعث شد تا از اوایل سال گذشته پیگیر ایجاد اداره مستقل شیلات در شوش باشیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی به پیگیری‌های انجام شده برای راه‌اندازی این اداره اشاره کرد و ادامه داد: با وجود این ظرفیت‌ها و ضرورت حمایت سازماندهی شده از این بخش، سرانجام با حمایت مدیرکل شیلات استان خوزستان، اداره شیلات شوش به صورت مستقل در این شهرستان راه‌اندازی شد.

نوری یادآور شد: اداره مستقل شیلات می‌تواند با سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت برای بهره‌برداری پایدار از ذخایر و منابع آبزی شهرستان، حفاظت از منابع آبزی و بازسازی موثر ذخایر موجود، توسعه مدیریت و نگهداری زیرساخت‌های صیادی و آبزی‌پروری و ارتقاء بهره‌وری منابع و عوامل تولید در آب ضمن توسعه این بخش در شوش باعث اشتغالزایی بیشتر در این شهرستان شود.

وی بیان کرد: در این شهرستان بیش از 145 مزرعه پرورش ماهی گرمابی با وسعت یک‌هزار و 130 هکتار وجود دارد که در سال‌های اخیر به طور متوسط بیش از چهار هزار تن ماهی گرمابی در این مزارع پرورش ماهی تولید شده است.

نوری در ادامه فعال شدن صنعت شیلات را باعث افزایش سرانه مصرف ماهی عنوان کرد و اظهار داشت: آنچه که در صنعت شیلات حائز اهمیت است کارخانه‌های صنعت پروتئین سفید و محصولات شیلات ازجمله ماهی است.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.