شیراز؛

بهسازی موزه مردم شناسی و مرمت 2 اثر تاریخی در آباده

موزه مردم شناسی و 2 اثر تاریخی شهرستان آباده با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون ریال ساماندهی و مرمت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ داوود جعفرپور مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آباده از تخصیص اعتبار جهت مرمت پل صفوی ایزدخواست، تیمچه صرافیان آباده و فنس کشی محوطه موزه آباده خبر داد.

جعفرپور گفت: با پیگیری های صورت گرفته توسط اداره میراث فرهنگی این شهرستان و تخصیص اعتبار استانی، مبلغ 500 میلیون ریال اعتبار جهت مرمت کامل بنای تاریخی و ثبتی پل ایزدخواست اختصاص یافت که در روزهای آینده اجرائی می شود.
 
وی با اشاره به مرمت طبقه همکف مجموعه تیمچه صرافیان در دو سال گذشته و بهره برداری از آن به عنوان ششمین بازارچه صنایع دستی کشور افزود: مقرر شده است، طبقه دوم مجموعه نیز در سال جاری با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال در بخش راهرو و نصب جان پناه مرمت و بعد از اتمام مراحل مرمت در اختیار سایر هنرمندان صنایع دستی قرار گیرد.

مسئول اداره میراث فرهنگی آباده همچنین در خصوص مرمت و تخصیص اعتبار موزه مردم شناسی آباده اظهار داشت: موزه مردم شناسی با توجه به وضعیت موجود، نیازمند حصار کشی می باشد که با تخصیص اعتبار 300 میلیون ریال اعتبار این امر به زودی، بعد از طی مراحل تعیین پیمانکار انجام می گیرد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.